Traktorer och processorer

Valtra A75

48 inlägg 50572 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Valtra A75

stegmaster  
#195078
roten skrev:Om man går på en NH som gått 8-10.000h hur mycket kan det va kvar i en sån maskin förutsatt att service är gjort som det ska? Valmet/Valtra verkar ju ha mycket kvar vid dom timmarna.



Tja, har aldrig hört om en NH som gått så mycket timmar. :wink:
Alvarligt: Så skulle jag själv köpt en traktor från valmet/valtra`s 6000serie, om det rör sig om så mycket timmar.
Om dom er servat riktig så brukar dom kunna gå 12-14000 timmar utan för mycket bekymmer.
Sen er det ju el, timmar (klocktimmar) på valmet/ valtra, Ford/NH hadde vel "motortimmar" på denna tiden. (90talet), vad jag vet.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra A75

valmet862  
#195082 kan ju tillägga att det är en här som har 34000 h på en valtra 8550,och han har inte behövt renover motorn ennu...

Avatar Fallback

Re: Valtra A75

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195086 Ja med dom svaren börjar det ju tippa över lite :lol:

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra A75

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195087 Hur kan man bränna bakdäcken på bara 2000h om man kört mest i snöröjning?
http://www.blocket.se/vasterbotten/New_ ... 0.htm?sa=1

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra A75

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195088 Ska du inte till skogen med den,så har väl MF fina traktorer.

Avatar Fallback

Re: Valtra A75

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195090
bengt.a skrev:Ska du inte till skogen med den,så har väl MF fina traktorer.


Jo kör en gammal 690 nu och den går bra. Vad jag vill ha är 4wd och gärna att den går 40 km/h. Kan väl offra farten men att den klöser på alla 4 är ett måste. Men sen vill man ju åka bekvämt med :wink:

Men fantisera kostar ju inget som sagt. Får se hur långt slantarna räcker sen. Hade behövt sälja iväg lite bråte, bla 1200:an och 690:n. Tänkte sälja Lundbergaren med men nu vet jag inte om den blir kvar. Är ju som en smidig maskin som inte tar mycket plats.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra A75

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195092 Om du väger in att du vill åka bekvämt så måste du nog välja en traktor med rymlig hytt?

Avatar Fallback

Re: Valtra A75

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195093 Med bekvämt menar jag att man slipper kåpor i maskinen;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra A75

volvo_buster  
#195097
roten skrev:Med bekvämt menar jag att man slipper kåpor i maskinen;)


Det gör man inte i någon tyvärr ;)

Avatar Fallback

Re: Valtra A75

Hamstr  
#195147 Har kört en del valtra a75, trevlig traktor men lite trång hytt. Dock inga större problem för mig att snurra stolen men nu är jag inte så storväxt heller :grin: Numer bor det en a83 här hemma istället, mycket tystare hytt på den! A75 kunde vara lite onödigt bullrig men a83 är väldigt tyst :smile: Men så kostar ju a3 serien lite mera också... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Valtra A75

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195262 Valtra 6600 hur är den på soppa? Känns som en ordentlig dragare med 105 hk och lite vikt på sig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra A75

volvo_buster  
#195276
roten skrev:Valtra 6600 hur är den på soppa? Känns som en ordentlig dragare med 105 hk och lite vikt på sig.


Kolla här --> http://www.nilehnteknik.se/filer/branslekollen.xls

De har en förbrukningsrapport där!

Avatar Fallback

Re: Valtra A75

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195312 4,2 i lätt skotning är väl inget att prata om.

Kikade på en 6300 idag med turbinkoppling. Den var fin men för dyr. Dom ville ha 258K för den.

6600 har väl samma hytt? Ni som har en kan ni snurra stolen med lätthet? Tyckte det kändes trångt då man skulle vända. Men gudars vilken komfort då man vänt sig. Inte konstigt dom är eftertraktade i skogen.

Kanske man säljer Teg:en och köper sig en med twin track :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra A75

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#195347 Det är samma hytt i alla i 6000serien.
Visst är de trångt att få runt stolen och knepigt att vända den åt höger med, har skiftat i min så jag kan svänga åt vänster men de är trångt för fötterna isynnerhet när kanoterna ska förbi den bakre ratten...

Avatar Fallback

Re: Valtra A75

volvo_buster  
#195369
gnisten83 skrev:Det är samma hytt i alla i 6000serien.
Visst är de trångt att få runt stolen och knepigt att vända den åt höger med, har skiftat i min så jag kan svänga åt vänster men de är trångt för fötterna isynnerhet när kanoterna ska förbi den bakre ratten...


6000-serien går ju inte att jämnföra med A-serien vad gäller utrymme! Priset är ju ett helt annat också, ska villigt erkänna att den var ett alternativ till den nya NH;n innan vi handlade.

Vi hade ju en MF 6140 skogsutrustad som var VÄLDIGT rymlig både vid snurr och när man satt bakåt, helt i klass med Valtra 6000-serien, men vi hävde köpet då det kom oljud ifrån traktorn som man inte kunde lokalisera felet på.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).