Före och efter jobbet

Tror du på UFO?

39 inlägg 18579 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

machonisti  
#194207 -

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

machonisti  
#194208
Blivande snickare skrev:
r93 skrev:Edit: kollade lite om det här, gubben som har räknat på det här påstår att man kan komma upp 10 gånger ljusets hastighet ? kan något färdas snabbare än ljuset? :roll:

Det är ju mörkt i rymden så tänk när han tänder helbelysningen, då lyser det bakåt :mrgreen:


VARNING ! överljushastighet :lol:

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

blixxxt  
#194222
r93 skrev:För någon månad sedan kom ju nasa ut med att dom vill bygga någon slags "warp drive" farkost, enkelt gick det ut på att istället för att flytta farkosten genom rymden, flyttar man rymden förbi farkosten........ snurrigt värre!

Detta har med maskhål och strängteorier att göra vilket jag inte är påläst på.

Enkelt förklarat sade en professor att: lägg ett papper framför dig, rita en punkt i varsin ände, lägg en knapp på ena punkten, detta är skeppet. Istället för att flytta knappen till andra sidan viker du pappret på mitten och vips! Du är framme! Jätteenkelt!! :grin:

Och för oss andra som inte läser teoretisk fysik hela dagarna fattar ingenting...........

Edit: kollade lite om det här, gubben som har räknat på det här påstår att man kan komma upp 10 gånger ljusets hastighet ? kan något färdas snabbare än ljuset? :roll:


Detta ska funka i teorin men problemet är att det går åt så ofantligt mycket energi. Vi är inte ens i närheten av att kunna framställa den.
Lite offtopic, Läste häromdagen att det objekt vi kan se längst ifrån oss är kvasaren från ett oerhört tungt svart hål i mitten av en galax. Det ska ha en massa på över 2 miljarder gånger mer än solen @-)
Ljuset från det har färdats i 12,9 miljarder år för att nå jorden men är nu nästan 29 miljarder ljusår bort eftersom universum utvidgas hela tiden. Hur nu det hänger ihop? Utvidgas universum snabbare än ljuset färdas?? 12,9+12,9=25,8...
Tillbaks till tråden, Jag tror absolut det finns liv därute, eftersom det är så ofantligt stort och om det så bara var en miljondels promilles chans att liv uppstår så skulle det krylla av liv i universum. Däremot förstår jag inte varför alla är så säkra på att det måste finnas vatten där det finns liv? Varför? Liv kanske kan utvecklas på annat sätt än vi känner till? Hittar ju liv på jorden där man tills nyligen trodde det var omöjligt för nåt att leva. T.ex nån sorts rörmask som lever vid vulkaniska sprickor i havet där det pyr ut svavelsyra 8-x
Tveksam till att nån varit på besök på jorden dock.

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

blixxxt  
#194229 Kan för övrigt rekomendera "A briefer hisory of time" av Stephen Hawking för den som tycker sånt här är intressant.
Där förklaras mycket komplicerade saker på ett sånt sätt att vi vanliga dödliga förstår det :)
Exempelvis svarta hål, strängteori, tidsresor i teorin m.m

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

Nolltax AB  
#194309 Resa i ljusets hastighet eller mer....
Ett stenskott torde kunna ge en del huvudvärk....

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

totte  
#194322
Nolltax AB skrev:Resa i ljusets hastighet eller mer....
Ett stenskott torde kunna ge en del huvudvärk....

:lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

Kjell S - II edition  
#194358 Det vi fantiserar om idag, är verklighet imorgon...

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

machonisti  
#194652
blixxxt skrev:Kan för övrigt rekomendera "A briefer hisory of time" av Stephen Hawking för den som tycker sånt här är intressant.
Där förklaras mycket komplicerade saker på ett sånt sätt att vi vanliga dödliga förstår det :)
Exempelvis svarta hål, strängteori, tidsresor i teorin m.m

Enda skillnaden mellan en som vet och en som tror sig veta, är att den som vet kan förklara det så enkelt att han inte verkar trovärdig.

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

machonisti  
#194656 [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GQoexG76IpM[/youtube]
Vem tror inte på UFO vid dylika upplevelser mitt i natten??

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).