Socialt (mer om oss)

Ny telefon, vad rekomenderar ni?

120 inlägg 68993 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#187450 Tyvärr ja, kollade på en kompis S2:a idag och den verkar helt najs (till och med bakgrundsbilden :mrgreen: ). Billigare, lite mindre minne å nåt annat smått men det lutar nog mer åt en S2:a nu.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Fredrik Reuter  
#187474 Tjenare!

Är valet mellan S2 och S3 så tycker jag nog du borde satsa på den senare.

Visst, jag har en S3 och blir ju färgad, men jag har inte ett ont ord om den. Sedan, har du minsta "geek-gen" i dig så kommer ju en gratis uppdatering till Androids senaste operativsystem Jelly Bean nu i oktober till S3, den kommer nog aldrig till S2 är jag rädd.

http://www.idg.se/2.1085/1.467519/jelly ... apps-snart

Men det är bara vad jag tycker, välj med lagom dos av vardera känsla och förnuft så kommer du garanterat bli nöjd.

Andra telefoner än dessa är jag för dålig på men lycka till!

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

jonsered95  
#187484
Scoutman skrev:Motorola defy+ verkar finfin


Jag har en motorola defy plus, men tyvärr så har jag haft lite problem, då skärmen lever sitt eget lilla liv ibland, men jag har ju ganska mycket handssvett och de blir värre med skärmen när jag har lite fukt på fingrarna... :sad: Sen så har den startat om sig några gånger på sistone, så jag har tyvärr haft lite irreterande problem med den, men de går ju att leva med.
Men annars är jag faktiskt nöjd med telefonen och med andiod-systemet. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187492 Rekommenderar sony xperia acro s!...riktigt trevlig o skarp telefon!....vatten å dammtät är den också!..har bara haft min en vecka förvisso, men den har redan klarat värre eldprov än vad defy'n och xcovern gjorde!!...makalösa bilder och video får man på köpet!.....nackdelen skulle väl möjligen vara att den är lite stor......men det har funkat bra hittills!....perfekt bordsladdare medföljer också!...mumma på nattduksbordet bla! :smile:

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

ryared  
#187501
Huggarn skrev:Rekommenderar sony xperia acro s!...riktigt trevlig o skarp telefon!....vatten å dammtät är den också!..har bara haft min en vecka förvisso, men den har redan klarat värre eldprov än vad defy'n och xcovern gjorde!!...makalösa bilder och video får man på köpet!.....nackdelen skulle väl möjligen vara att den är lite stor......men det har funkat bra hittills!....perfekt bordsladdare medföljer också!...mumma på nattduksbordet bla! :smile:


Det är väl synd huggarn att inte det finns en stihl telefon, då hade du väl köpt dem med en gång :lol:

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

IT-SKOGVAKTARN  
#187506 Iphone funkar bra i skogen, många bra appar, bra koppling till skogsbruksplan mm.

Men den funkar dåligt IOS6 än så länge så ni bör inte uppgradera.

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Kse  
#187507 Har iof bara kört Iphone sen jag lämnade min sista "Stupidphone" men jag har bara gott att säga om den förutom priset då kanske.
Frugan svär över sin HTC och ska oxå byta till Iphone efter att kört med min gamla 3G.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#187568 Tack för tipset Admin! :grin:
Ska till butiken här i veckan å "klämma" lite på en S2:a och en S3:a.

Gillar dit förslag ryared! :mrgreen:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#188312 Var idag och beställde en Samsung Galaxy S2 8) . Fick den på kampanj pris, (sista dagen #:-s )
378 euro fattigare och glad som en femåring på julafton :mrgreen: Eller snarare några dar före julafton, den kommer först på onsdag eller torsdag ⏱ :-w .

Tack för alla svar, återkommer med rapporter om hur den fungerar! :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#194202 Nåja, nu har jag haft den i en å halv månad :shock:
Fungerat problemfritt hittills, lite ovant i början med touch men riktigt kul när man blir lite van.
Har haft den i byxfickan när jag varit i snickeriet å bara blåst av den lite damm som krupit in i fickan.
Enda tokiga är batteri tiden. Väldigt kort om man spelar lite under dagen, (wordfeud t. ex :oops: ).
Annars håller den max ett par tre dagar.

Så där allmänt så är det en telefon som jag rekomenderar! 8)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#194220 Bra med recension.

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Blivande snickare  
#194233 Tog lite tid bara innan den kom. Blev en lite oväntad paus i forum besöken helt plötsligt :???:

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

sealing  
#194247 Hade en Nokia x6 och det var en av det bättre telefoner jag någonsin haft, den klarade av att vara i huggarjackan även fast regnet öste ner! Den började falla isär på slutet då man tappat den i golvet lite väl mycket. :oops: Tillslut så dog den då den ramlade ner i stengolvet så innanmätet på stackarn sprutade ut som konfetti på golvet. :cry:

Har sedan en månad tillbaka en Nokia lumia 900 och är rädd för att den lär packa ihop så fort en vattendroppe kommer den nära. jag gillar den därför att allt jag behöver finns i den 8)

Avatar Fallback

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Scoutman  
#194250 Lumia verkar mkt intressant kanske nästa lur....

Användarvisningsbild

Re: Ny telefon, vad rekomenderar ni?

Kse  
#194254 Var och hämtade en Iphone 5 och fick sen reda på att man har en ny typ av laddningskontakt!
Bye bye med alla mobilladdare, dockningsstationer till dator och ljudanläggningen mm, skämmes Appel.
Dessutom räcker det inte at ha micro simkort, nu ska det vara nano simkort. Dvs bara så stor som den kopparfärgade delen på kortet, nu går det inte att göra mindre om man inte ändrar standaren på det oxå. Blev så less att jag inte ens har börjat använda den än.
Utan att ha provat så rekomenderar jag Iphone 4S i stället.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).