Bioenergi

Småsäcksförsäljning

117 inlägg 48698 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

skogsbonne  
#193919 om man tar 50 kr säcken så får man ju 600 kr m3 och det är ju skit bra betalt tycket jag men det är bara en en gångs kostnad sen ska jag ta bättre typ 40-45

Användarvisningsbild

Re: Småsäcksförsäljning

herjman  
#193925 Det är ju ingen bra betalning, du måste ju tänka på merjobbet vid manuell packning.
Det du säljer för är ju knappt rätt pris för torr ved stjälpt mått

   TS
Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

born11  
#193987
skogsbonne skrev:tycker ni 35 kr säcken för 60 l björkved är för billigt om någon köper alla?


För det priset ska du sälja parti, minst 1000st och inte enstaka. tycker du att du klarar dig på det så kan jag betala 3:-/st i frakt till Hälsingland så är du av med dem, då är det samma pris som, jag betalar för virkestorkad ryssved.

Man blir förvånad att folk vill lägga ner så mycket jobb och inte tjäna pengar på det. :roll:

Klarar man inte av att sälja säckad ved för 1:- litern är bästa förtjänsten att sälja stockarna för 175-200:-m3 travat vid väg. Det finns ju bara 5-10% björk på ett bonn skifte och ännu mindre i bolagskog. Ren björk kommer att vara en bristvara under många år framåt så varför inte ta betalt vad den är värd?

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

vedförsäljan  
#193991 Lägg ut på blocket för 60:- så ska du se att telefonen börjar ringa

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

skogsbonne  
#194023 det den inte har gjort... vedförsäljan och jag tog 50 kr st

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

born11  
#194075 Vad bor du i för håla som inte tål 1:-/L för vedsäckar? :surp:

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

skogsbonne  
#194098 i värmland på landet där alla har egen skog typ

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

born11  
#194103 Det har många där jag bor i Hälsingland också men man ska inte skämma bort kunderna för de. Det är ju ett otroligt arbete all kapa och packa ved, även om man inte behöver vara ingenjör :grin:

Nä ta betalt och spara till nästa år om du inte blir av med den och har du mer stock på lager så sälj den okapad, då har du minsta besväret.

For man fråga hur stor volym du har packat/ tänker packa?

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

skogsbonne  
#194147 Jag ska bara sälja 70 som jag har kvar

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

born11  
#194155 Jamen då spelar det väl ingen roll om du inte säljer slut på dem, är ju bättre att ha 700:- i handen även om det tar tid.....

Man kan ju undra hur många som svor för de sålde ved för billigt för 3-4 år sedan så de fick slut när folk skrek efter ved...... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

vedförsäljan  
#194185
skogsbonne skrev:i värmland på landet där alla har egen skog typ


Tittar man på blocket i värmland så ser vedpriserna faktiskt låga ut mot andra håll i landet, :sad:

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

Skogstinsen  
#194191 Det beror på bönderna som säljer för strunt summor! Ja är själv bonde men säljer inte billigt vill självklara ha betalt för timmarna.

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

skogsbonne  
#194193 men tar man för mycket så åker dom ju till grannen...

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

plutten  
#194197 Och så får han göra en dålig affär.

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

skogsbonne  
#194200 nej för han får ju sålt något iaf

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).