tis 13 nov 2012, 19:02#194041
Hade också problem fast med ett röjsåg och det var samma förfarande där.
"Vi kontaktar ingen, de kommer väl hit om problem uppstår...." sades det hos ÅF.
Nu tänker jag på de som inte sågar så mycket, får problem och börjar skruva med den själv. Kompetensen kanske inte alltid finns där och till sist tar de och ställer "skiten" i hörnet och tar fram det gamla såget igen.
På detta vis kanske ett illasinnat rykte sprider sig pga att ÅF inte orkar kolla vilka som köpt de sågar med fabriksfel och genast återkallas dessa.
Jag menar alla sågar har ett tillverkningsnummer och kan knytas samman med respektive ägare.
Visst,det blir ett utökat administrativt arbete men nöjda kunder är väl alla tillverkare intresserade av.
Tycker personligen att de ska vara konsekventa och verkligen ta in alla dessa för uppdatering eller vad det kan vara för att slippa få ett dåligt rykte och negativ reklam.....
Den siste på Jorden som svälter ihjäl är skogsägaren
Stolt ägare till en Belarus 920 Syncro, Patu 9T med 203T, Niab 5-15B,Hsqv 550XPG TrioBrake, Hsqv 346XPG New Edition TrioBrake, Hsqv 339XPx2, Stihl FS460C-MK, Hsqv 250RX, Husq 242XP och en Dolmar;)