Före och efter jobbet

Tror du på UFO?

39 inlägg 18572 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tror du på UFO?

AllohaSom  
#193869 Hej alla!

Tror du på UFO?
(I UFO Jag menar utomjordingar)

Jag hoppas på seriösa svar , är behöver det för socialt projekt

Tack alla.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193870 Nej

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

Blivande snickare  
#193872 Jag tror det finns andra levande organismer där ute men inte så långt utvecklade att de kan flyga hit i ett tefat eller annan farkost.

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

axwell  
#193873 Seriös ja, men svaret är nej.

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

wiktor  
#193877 ibland så tror jag på det men i bland tvivlarman på dom?

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

r93  
#193895
Blivande snickare skrev:Jag tror det finns andra levande organismer där ute men inte så långt utvecklade att de kan flyga hit i ett tefat eller annan farkost.


Eller så åkte dom förbi för 100 miljoner år sedan och insåg att det inte fanns något kul.

Universum är så otroligt stort och gammalt att det inte går att föreställa sig, människan har inte ens existerat ett ögonblick i ett mansliv.

Det gick en intressant serie på svt förra veckan som hette universum, där fick man lite perspektiv hur galet det är, svarta hål tex,
Saxat från Wikipedia:

"Ett svart hål är en koncentration av massa med ett så starkt gravitationsfält att ingenting, inte ens ljuset, kan övervinna kroppens gravitation."

Skulle jorden komprimeras till ett svart hål skulle diametern vara tre centimeter..... TRE centimeter! Föreställ er att hela jorden trycks ihop till en kula på tre centimeter.

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

Blivande snickare  
#193897 Intressant teori r93.

Hmmm, 3 cm, det var inte mycket! :surp:
Faan vad radioaktiv man skulle vara! :lol:

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

r93  
#193902 Du behöver inte oroa dig, jorden har tydligen för liten massa för att bli ett svart hål! :wink:

Solen däremot kommer att bli det, men det tar runt en miljard år (tror jag det var) då kommer det bli ett svart hål med diameter på fyra kilometer.

Åter till frågan, Ja jag är övertygad om att det finns liv i rymden någonstans, men inte i närheten av oss.

En professor svarade så här på frågan: Den lilla del av universum vi kan se kan jämföras med att man åker ut på havet tar upp ett glas med vatten, ser att det inte finns några fiskar i glaset och därefter konstaterar att det inte finns något liv i havet.

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

volvo_buster  
#193903 Douglas Adams "Liftarens Guide Till Galaxen" är en utmärkt skildring av vad Jorden egentligen är och livets mening är nog ganska precis runt 42 tror jag ;) :P

Tror däremot seriöst att vi inte är så himla unika, kanske i vår galax men i rymden är människans boning extremt liten så sett "in the big picture" så bör det finnas fler levande organismer, intelligenta eller ej är vi nog inte byxade att svara på, detta då intelligens är ett vitt begrepp. Tänk till exempel på alla bakterier som utvecklat resistens mot antibiotika mm mm.

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

Kse  
#193910 Finns ju några UFO´n här på forumet. :wink:
Om det finns annat liv i rymden? Ja det är jag övertygad om.
Sanolikheten är för liten att jorden skulle var unik i ett oändligt universum, liv måste kunna ha uppståt på andra planeter. Däremot lär vi aldrig komma i kontakt med dom.

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

ollonet  
#193917 Tror på liv nånstans. Men inte på UFO:n. Om de kommer hit kan inte vår teknologi upptäcka dem. Det vore ologiskt =:)

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

totte  
#193922 NJaäeaä, oh nä, ja ähm, öh, äsch, 42!

Användarvisningsbild

Re: Tror du på UFO?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193924
r93 skrev:Du behöver inte oroa dig, jorden har tydligen för liten massa för att bli ett svart hål! :wink:

Solen däremot kommer att bli det, men det tar runt en miljard år (tror jag det var) då kommer det bli ett svart hål med diameter på fyra kilometer.

Nej, även solen har för liten massa för att bli ett svart hål. Om cirkus 5 miljarder år (en stund efter att vår galax kolliderat med Andromedagalaxen) så blir solen en röd jätte och krymper sedan till en vit dvärg som de flesta stjärnor gör.

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

BM 35  
#193940 Klart det gör det,,,Vem skulle annars ha byggt pyramiderna och alla andra byggnadsverk som ingen kan förklara för en så där 2500 år sedan

Avatar Fallback

Re: Tror du på UFO?

Blivande snickare  
#193941 Pyramiderna har blivit förklarade, både egypiska å maja indianernas. Å dom byggdes faktiskt för cirka 5000 år sen :ugeek:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).