Uppvärmning

Avdrag för ved-/flisanläggning?

5 inlägg 6179 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Avdrag för ved-/flisanläggning?

339  
#193492 Hur har det gått för er som har lantbruk-/skogsverksamhet och försökt lyfta momsen och gjort en avskrivningsplan på en ny vedpanna eller flispanna?

Vet några som gjort ett öppet yrkande i deklarationen och fått ta upp kostnaden trots att man även värmer bostadshuset (privatbostaden) med samma anläggning.



   TS
Avatar Fallback

Re: Avdrag för ved-/flisanläggning?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193545 Det jag har hört så får man inte dra av för kulvert till bostadshuset.

Användarvisningsbild

Re: Avdrag för ved-/flisanläggning?

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193556 Jag gjorde det genom ett öppet yrkande!

Tog hela anläggningen på jordbruket!
Hade iofs en gammal jordvärmeanläggning till huset varpå jag hävdade att jag behövde ha
Hus, uthus samt ladugård ihopkopplade för att ha redundans om jordvärmen skulle svikta!
Jordvärmen är primärt för huset och flisen för resten.


Det går ju inte att kolla vilken värmekälla jag kör med primärt så det är flisen som körs mest!

V

Avatar Fallback

Re: Avdrag för ved-/flisanläggning?

339  
#193571 Ja gör man ett öppet yrkande så kan inget hända. Sämst ett nej, utan risk för vite.

Trots att man har pannan i privatbostaden så vill man ju via kulvert även kunna värma upp byggnader som tillhör näringsfastigheten?

Är det någon av er som fått avslag så berätta gärna om ert fall!

MVH

   TS
Avatar Fallback

Re: Avdrag för ved-/flisanläggning?

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193599 Det bör kanske bli en annan sak när kulvert går ifrån bostadshuset,vad vet jag.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).