Huggarn skrev:Japp det är en extended cab jag har! det var bara den jag provade innan jag beställde som var en dubbelhytt! Njae...dubbelhytt är inget för mig! Det va lite kul att du nämde röjsågarna! för när jag var ute och kollade runt på bilar så hade jag faktiskt som minsta grunkriterie att en röjsåg skulle gå in på flaket raklång! skulle tro att med en dubbelhytt så får man lov att ställa röjsågen snett tvärs över flaket med klingan upp i hörnet mot lastgallret om den ska gå dit!! Om man åker bekvämt i "baksätet" vette tusan! jag hade förvisso två 1.90 gubbar i "baksätet" i ca 30min när jag var nere i fjollträsk en sväng! å dom sa att dom satt riktigt bra när dom väl hade kommit in!! så ditt ord "acceptabelt" är väl ganska rätt antar jag! Farsan har en -02(äldre karossen) king cab extended cab, och vi mätte att isuzun är ca 10cm längre i "baksätet"! vilket gör mycket mer än det låter!! Jag åker nog förmodligen själv eller max två pers i bilen 999 ggr av 1000 ialla fall så jag anser att jag har större nytta av ett rejält flak istället!! det sk "baksätet" är dessutom redan nästan fullt med saker såsom kartonger med snitselband,färgburkar mm mm! jag ser det lite som ett extra flak eller "varmförråd", för sånt jag helst inte vill ha liggandes på flaket!
Någon kohandel gjorde jag faktiskt inte på kåpan! jag är så jäkla kass när det kommer till å pruta å sånt! 😡 men däremot så prutade han själv 13000:- pga att jag inte lämnade nåt inbyte! kåpan, en vindic (ize 0088) inkl bromsljus och lackad i bilens färg,tre låsbara luckor utan rutor kostade prick 26000+moms!! ångrar lite att jag inte tog innerbelysning också!! men det ska jag nog kunna ordna själv!! visst är det lite dyrt för en "plastbit" kan tyckas,men jag åkte dom första veckorna uta kåpa(vindic hade visst lite körigt) och det var helt värdelöst!! dessutom så kanske kåpan får följa med över på nästa bil!? om inte så tror jag att andrahandsvärdet blir bättre med kåpa!!?? Summa summarum: totalt för bilen inkl kåpa= 256000+moms(320000).
Tack för god input i ämnet, Huggarn.
Tyvärr så får det nog lov att bli en "dubbelhyttare" för min del om jag nu slårt till, och det första jag då tänkte på var ev bök med att få med sig röjsågen.
Möjligt är ju att man gör en hållare till sågen/sågarna så att man får den vinklad lite snett uppåt i ev kåpa?,,,hmmm, bara att mäta lite alltså.
Nåja vi får väl se vad det blir till slut, men jag tyckte iaf att det såg ut som en jäkla trevlig men framförallt "lämplig" skogsbil och är nog rätt så övertygad om att den kommer att stjäla en del av marknaden här i Sverige.
Det "svartaste molnen på himlen" är just hur den kan tänkas landa i andrahandsvärde?, och om Isu anser att de säljer tillräckligt bra i Sverige?.
Läste jag rätt?, i någon artikel så funderar de väl på att dra sig ur den Amerikanska marknaden, och de har ju redan gjort det 1 ggn i Sverige, så???,,,,
Det är så roligt att leva, för då får en si hur det går.