Skogsvagn (Huggarvagnar)

billlgt 2spak, ventilpaket

16 inlägg 29453 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

billlgt 2spak, ventilpaket

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19136 Är det nån som vet nån hemsida där det säljs billiga/bra mekaniska 2spaks ventilpaket till skogsvagn med spakar för stödben å grip/utskjut emellan 2 spak för kran körningen, hittar bara till wiemers hemsida å dom har bara 2 spak med elventil vilket ja inte vill ha...



   TS
FTG
Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19142 Nima har.

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#19175 Hej,
Vet inte om det är till nån hjälp, men:

http://www.hammars.com/Hydraulik/VentilerFilter.htm

har relativt billiga block, 2-spaksfunktionen borde man enkelt kunna kopiera från befintliga lösningar och bygga själv, eller?

http://www.nordhydraulik.se är ju annars populära tillverkare av huggarvagnsblock, men känner inte till någon ÅF.

Avatar Fallback

ventil

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19215 ollsson i ellös

Användarvisningsbild

hydraulik

halvproffs  
#19217 Hej! Har du ingen kompis eller nån du känner bra som jobbar på nån industri med hydralik , så brukar man få mycket bra priser på delarna! :)

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19222 Hallå å tack för tips... tyvärr så har ja haft vagn å traktor utlånad idag... som vanligt så är grejjerna inte hela när dom kommer tillbaka... spräckt vridhus blev det idag så nu är man helt utan kran... vet ni vart man hittar ett billigt vrid hus... nytt eller beg fungerande? måste ha tag på ett omg!!!
sen byter vi nog kran helt å skiter i å byta ventil paket...

   TS
Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19223 man ska fasen inte låna ut såna grejer, de har vi gjort innan och man har då inte fått de tillbaka som de va innan! så nu säger vi de ifall nån frågar ifall dom får låna vår traktor o kärra, ska du ha nåt kört så kör vi de!

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19235
Valtra skrev:man ska fasen inte låna ut såna grejer, de har vi gjort innan och man har då inte fått de tillbaka som de va innan! så nu säger vi de ifall nån frågar ifall dom får låna vår traktor o kärra, ska du ha nåt kört så kör vi de!



D va ju farbror som låna, men det finns vissa som inte har ngn som helst känsla när det gäller maskiner osv, å ja kan ju inte neka han heller då traktorn är vår å vagnen hans... så nu blir det han som får investera i nya grejjer :lol: men han vet inte mkt så jag får ta hand om handlingarna å han pengarna :wink:

   TS
Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19288 Jag har köpt nytt vridhus med dubbla kolvar. Har för mig firman hetteOFAB. Brukar anonsera i ATL. Gav 8500:- då tror de tar 12000:- nu.
KTS säljer också vridhus.

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19294
Famag skrev:Jag har köpt nytt vridhus med dubbla kolvar. Har för mig firman hetteOFAB. Brukar anonsera i ATL. Gav 8500:- då tror de tar 12000:- nu.
KTS säljer också vridhus.


Det är inte Jönab som du tänker på har för mig dom säljer vridhus.
Jonab.nu annonserar även i ATL, land mfl.

Annars ett farma vridhus kan de va så dyrt tro?
Har du tur så kanske du bara behöver byta själva huset, beror på skadorna på det å innehållet.

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19365 Helt rätt Jönab så hette firman. Det vridhuset var Ok dubbla vridcylindrar. En rejäl stålplatta att svetsa kranstolpe på.

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19369
Famag skrev:Helt rätt Jönab så hette firman. Det vridhuset var Ok dubbla vridcylindrar. En rejäl stålplatta att svetsa kranstolpe på.


Du har nog oxå rätt Ofab heter ett företag oxå som har samma produkter som Jönab.
Även dom annonserar i Atl Land mfl.

nästan 14 000:- tror jag det var nu för vridhuset.

Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19435 http://www.ufabskara.se

Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19436 Skit... länken fungerade inte :cry:

Ni får skriva av, den är ju inte så lång. :)

Avatar Fallback
nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19495
Henrik K skrev:
Famag skrev:Jag har köpt nytt vridhus med dubbla kolvar. Har för mig firman hetteOFAB. Brukar anonsera i ATL. Gav 8500:- då tror de tar 12000:- nu.
KTS säljer också vridhus.


Det är inte Jönab som du tänker på har för mig dom säljer vridhus.
Jonab.nu annonserar även i ATL, land mfl.

Annars ett farma vridhus kan de va så dyrt tro?
Har du tur så kanske du bara behöver byta själva huset, beror på skadorna på det å innehållet.


Farma ska ha 15000 för ett vrid hus, lite dyrt enligt mej... men jag får söka vidare, ska kolla det där ofab ....

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).