Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Fråga angående vinch...

8 inlägg 5747 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fråga angående vinch...

Snowman76  
#192242 Nån som vet vad man kan göra om man klantat sig och lyckats köra fast vajerkroken i vinchen?



   TS
Avatar Fallback

Re: Fråga angående vinch...

mrvimek  
#192254 ta o försök sätt fast krocken i nåon stumt o sen backa me maskin så borde de lossan

Avatar Fallback

Re: Fråga angående vinch...

Snowman76  
#192259
mrvimek skrev:ta o försök sätt fast krocken i nåon stumt o sen backa me maskin så borde de lossan


Jo, det borde nog kanske gå.. Men om man har ett plogblad monterat på vinchen då?! Då måste man kanske försöka få lös plogen först så man kommer åt kroken?

   TS
Avatar Fallback

Re: Fråga angående vinch...

mrvimek  
#192262 ja du måst åt krocken ju

Användarvisningsbild

Re: Fråga angående vinch...

Kjell S - II edition  
#192322 Eller vik in plogen emellan två träd o backa....

Användarvisningsbild

Re: Fråga angående vinch...

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#192420
Snowman76 skrev:Nån som vet vad man kan göra om man klantat sig och lyckats köra fast vajerkroken i vinchen?

Ta och bind en stropp eller ett band från ett spännband i kroken och fäst andra änden i en stor tall eller något annat som står pall. Lägg därefter in backen samtidigt som du försiktigt försöker vincha ut vajern. Då brukar kroken komma ut igen :)

Avatar Fallback

Re: Fråga angående vinch...

Snowman76  
#192694 Redan fixat för några dagar sedan.. Gjorde ungefär som OAS-forests föreslog, gick bara fint! :)

Tack för alla svar!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Fråga angående vinch...

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#192695 Jag brukar ta handsläggan och slå tillbaka den... :oops:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).