Traktorer och processorer

Frontvikter till bm

11 inlägg 5858 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Frontvikter till bm

andan  
#94165 Hej!

Är det någon som vet var man skulle kunna få tag i frontvikter? Jag har kollat runt på blocket men utan resultat...

MVH
//
Anders



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Frontvikter till bm

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94178 Traktorskroten i Råneå? Nån traktorhandlare?

Avatar Fallback

Re: Frontvikter till bm

andan  
#94190 Kollade på blocket igen, och hittade faktiskt en uppsättning med vikter som jag tydligen missat sist jag kollade, men är vikterna verkligen värda 600.-/styck? 5000.- för en uppsättning?

   TS
Avatar Fallback

Re: Frontvikter till bm

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94191 Ofta är det efterfrågan och tillgång som styr priset vill man ha det är det bara att betala.Vikter är ju alltid som nya förutom revor och matt lack.

Avatar Fallback

Re: Frontvikter till bm

andan  
#94194 Jo det är klart det är så, men i och med att det bara finns en annons med vikter till bm så vill man ju pejla prisläget lite... Tänkte ringa runt till lite traktorskrotar och liknande när jag får en stund över...
Finns det olika vikter till bm eller är alla likadana avseende fästen, vikt storlek m.m. ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Frontvikter till bm

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94352 Till Valmet finns det olika storlekar har jag sett,tror det var 30 och 45 kilos.Men fästena var det samma, byggde nedåt =dålig frigång med stora vikterna på t.ex 405:an.

Avatar Fallback

Re: Frontvikter till bm

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94695 Snickrade lite åt grannen och råkade då se 7 frontvikter till bm som låg och skräpade för han. Fick dom gratis :)
Hade tidigare gett 1000 kr för 6 stycken vilket jag tyckte var rimligt.
Vill minnas att dom väger runt 37 kilo styck, men finns ju tyngre vikter till bm också..
Har även lyckats få tag på en frontwinch till traktorn för 400 på liknande sätt. :)
Det kan löna sig att kolla lite med grannarna först :wink:

Avatar Fallback

Re: Frontvikter till bm

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94809 Valmet har/hade 37kg oxå, var det på min, bara ivägen i skogen så jag har en skiva under nosen på 300 kg

Avatar Fallback

Re: Frontvikter till bm

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#191120
gnisten83 skrev:Valmet har/hade 37kg oxå, var det på min, bara ivägen i skogen så jag har en skiva under nosen på 300 kg

Hur ser det ut med infästning och dylikt,eller är det nått du har tänkt avyttra nu när det har blivit en annan traktor.

Avatar Fallback

Re: Frontvikter till bm

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#191142 300 kg klumpen? Nej de sitter på den nya numera.
Har inga bilder tillgängliga på fästet, ligger i en hårddisk jag inte kommer in i ännu

Avatar Fallback

Re: Frontvikter till bm

volvo_buster  
#191143 Har lite BM vikter men dessa väger 50kg/st. Tunga som f******n när man väl ska häkta dit dem!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).