Skogsarbete

Söker utbildning till skogsmaskinförare!

6 inlägg 7210 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Söker utbildning till skogsmaskinförare!

zhell91  
#185935 Hej!

Heter Mikael Frejd och är 21 år. Har tidigare läst naturvetenskaplig linje på gymnasiet, och har nu en stark längtan till ett jobb som skogsmaskinförare. Dock är det svårt att hitta utbildningar till detta, och de få utbildningar som finns kräver ofta att man läst ett fordonsprogram tidigare.

Jag tänkte därför göra en chansning här på Skogsforum.

Jag söker alltså något företag (eller person), som känner att dom vill ha in en ny jobbvillig, snabblärd och motiverad kille, som kan få gå som "lärling" inom skogsmaskin jobbet.

Detta är lite av ett livsmål för mig, och något som hade betytt oerhört mycket för mig.

Om inte annat hoppas jag på positiv feedback och eventuellt några bra tips och råd!

Med vänliga hälsningar
Mikael Frejd



   TS
Avatar Fallback

Re: Söker utbildning till skogsmaskinförare!

Jonte Myra  
#185952 Kan du avvara 25 veckor ca av ditt liv?

Användarvisningsbild

Re: Söker utbildning till skogsmaskinförare!

Valmet 901 TX  
#190703 Du kan söka till Skogstekniska i Alfta kommande år.
Jag går där nu och det är en riktigt bra skola och visst de står att man bör ha nån typ av fordons bakgrund men har du bra betyg så spelar de ingen roll =)
http://www.skogstekniskautbildning.se/

Avatar Fallback

Re: Söker utbildning till skogsmaskinförare!

kson  
#190845 Hej...jag gick en 40 veckors kurs på sparresäter utanför skövde..dom har yrkes-vux ibland beroende hur många sökande dom får.
Man får en god grund hur det funkar mvh kson

Avatar Fallback

Re: Söker utbildning till skogsmaskinförare!

superglue  
#190849 http://www.lj.se/index.jsf?nodeId=36078&nodeType=13


I värnamo tvivlar jag på att du behöver fordonsbakgrund, tror natur och skogsintresse gör att du kommer långt.

Avatar Fallback

Re: Söker utbildning till skogsmaskinförare!

nilsnilsson  
#194484 Det stämmer att du inte behöver fordonsbakgrund i värnamo, dom tar in dig om du snackar för dig lite och visar att du vill.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).