Bioenergi

Småsäcksförsäljning

117 inlägg 48700 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

skogsbonne  
#190118 Alla har inte traktor med frontlastare eller en stor maskinhall...

Användarvisningsbild

Re: Småsäcksförsäljning

herjman  
#190197 Nej men har man en höskulle har man säkert nån hall där man kan torka. Och man har säkert också en traktor och då kan man ju om inte annat ha gafflar på trpunkten

   TS
Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

born11  
#190818 För att få plats var jag tvungen att lasta högt, stog på lastaren i högsta läget och lastade av, visst skulle man kunna ställa 2 pallar på varandra men det blir mycket luft emellan. Bra träning blev det iallafall :grin:

Lastar man på 100x120 pall får man plats med 6/varv så då blir det enklare och stadigare att hantera.

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

vedförsäljan  
#192310 tror kölefors nya vedpack kommer bli bra, och liters är ju rätt tunga att konka nåra mängder på

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

born11  
#192330 Ska den fungera måste man ju ha spisved om det ska ner i 35L säckar. Jag fick slut på 60 L så jag blev tvungen att packa i 40L och det var ett helvete att få ner, nu har jag 60 L igen och jag packar dessa snabbare än 40 pga att det aldrig fastnar och jävlas. Min slutsats är att per löskubik är kostnaden för packning flera kronor lägre med 60L jämfört med mindre säckar. ett + är att man får bra träning att konka 22 kg säckar :roll:

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

vedförsäljan  
#192364 menar du de går att ha grövre bitar?

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

born11  
#192407 Ja mina är uppåt 15cm i klyvytan och många kunder gillar att det brinner länge på varje inlägg, fast endel klagar på grovt också...... :shock:

Användarvisningsbild

Re: Småsäcksförsäljning

herjman  
#192411 Man kan väll aldrig göra alla kunder nöjda.
Men borde inte de flesta småsäcksköpare föredra ganska finkluvet då de inte eldar för att spara pengar eller så, de vill väll mest ha en fin brasa som brinner bra och fint?

   TS
Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

vedförsäljan  
#192424 Precis så försöker jag säga till dom men de ska visst brinna länge...annars så försvinner bara veden säger dom

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

born11  
#192643
vedförsäljan skrev:Precis så försöker jag säga till dom men de ska visst brinna länge...annars så försvinner bara veden säger dom

Första året jag och en kompanjon körde på Stockholm så hade vi "Spisved" alltså smalt för det var det vi trodde folk ville ha ved till sina vedspisar, men det brann upp för fort tyckte de..... Man skulle kunna ha 2 sorter men hugaligen för att hålla ordning på utkörningen då när man bara kan lossa bakifrån :surp: Nej jag har blandat ner till tändningsved i mina säckar och jag vet att endel klyver den men jag tror att det beror på att många Stockholmare inte kan elda :mrgreen: , för lägger man på 2 små och en grov i kaminen så brinner det ju 2 timmar, finns ju ingen anledning att klyva en 15cm grov vedbit om man har smalare lamä.......

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

vedförsäljan  
#192672 Ne de är fan inte lätt och göra alla nöjda men efter dom har proveldat är alla nöjda ändå :grin:

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

hydeqs  
#192939
OAS-forests skrev:Ok, packkanal för 735 kr + moms. Fungerar den bra? hur bred är den? jag har packat säckarna för handoch det går ganska bra efter ett tag men fungerande hjälpmedel är ju intressant för att underlätta arbetet.


stikk en tur på fk i norge vist du bor nær en fk butikk
http://www.tilbudsavis.no/Felleskjopet/ ... 2012/#/12/

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

skogsbonne  
#193860 tycker ni 35 kr säcken för 60 l björkved är för billigt om någon köper alla?

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

skogssvinet  
#193865 Skojar du!!! Det täcker ju knappt råvarukostnaden. Bättre och sälja det som massaved i sådana fall

Avatar Fallback

Re: Småsäcksförsäljning

vedförsäljan  
#193899 DE hade vat fö billigt om de var 40 litersäckar,men det är klart,det är din ved och ditt jobb som ska betalas
du bör ha minst 1 kr litern för att få lönsamhet

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).