Skogsvagn (Huggarvagnar)

Någon som kan mycket om kronos huggarvagnar???

74 inlägg 25552 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18923
Ungdomshuggare skrev:En rottne kanske eller ponsse är faktiskt fina också :)


Ökej..varför inte en gremo?? har du nån erfarenhet av ponsse :?: hur e dei så fall??

FTG
Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18942 Jag har inte så mycket om någon maskin förutom Timberjack och jag kan säga att dom 6 maskinerna är rena krongel maskiner i allafall :?
har hört att ponsse är fina men gremo hade nog inte varit fel för jag har inte långt till ätran :lol:

   TS
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18958
Ungdomshuggare skrev:Jag har inte så mycket om någon maskin förutom Timberjack och jag kan säga att dom 6 maskinerna är rena krongel maskiner i allafall :?
har hört att ponsse är fina men gremo hade nog inte varit fel för jag har inte långt till ätran :lol:


Jaha det e ju inte min upfattning av dessa maskinerna :shock: men det finns ju måndags ex av allt..men så många på samma ställe har jag ju svårt att tro

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18962 Vi har bara 6 skotare som heter tjmberjack som skolan använder och 2 sködare :? Har hatt rätt mycket problem men när dom väll går så går dom uta hel***e :wink: Klart köper man en gamma så vet man ju aldrig men dom har ju stor support och servic 8)

   TS
Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18977 Ja de kan väl krångla ibland, de gör alla maskiner finns ingen som är perfekt! De gör ju en del på vilka som kör maskinerna oxå :D :D skolmaskiner är ju inte dom finaste maskinerna efter några år! på våran skola nu har vi 1 rottne F 12 en F 9:a, 2 gremo 950(en med långkran och en med kortkran) en fmg 250 och en ösa 250 fast den ska dom föra av med nu! En timberjack 1470 och en norcar(skitmaskin)

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18988 Aha.. Hör att du går på plönninge :) . Jo det är ju så också att skolmaskiner sköts nog sämre :?

   TS
Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18991 glömmde att nämna att vi även har en mini brunett, plus att även fmgn 250 är också en skitmaskin!

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18994 Sköts sämre av vem :mrgreen: :?:

Användarvisningsbild
kronos  
#19002
Ungdomshuggare skrev:Aha.. Hör att du går på plönninge :) . Jo det är ju så också att skolmaskiner sköts nog sämre :?


Jag håller nog inte med dig där nu när vi fick våra nya maskiner fick läran lägga in fler servis intervaller på det som går och är bra för maskinerna bara för att vi ska får göra det oftare och få rutin på det, det tycker jag är bra. Så skulle aldrig va rädd att köpa en maskin som gått på Helgesbo

”Kan man inte sköta maskinerna ska man inte köra maskin” maskin lärare på skolan

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19006
Ungdomshuggare skrev:Aha.. Hör att du går på plönninge :) . Jo det är ju så också att skolmaskiner sköts nog sämre :?


Tror ni det jag skulle hellre köpa en skolmaskin än en yrkeskörd maskin. Där jag gick på skola var det ju mer service än körning tyckte iallafall jag.
Senast redigerad av valmet901 fre 08 feb 2008, 18:05, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19015 de e inte så mycke service på skogsmakinerna på vår skola, fast vi har ju inte hållt på sålänge heller! Men de finns ju en del som inte kan kör nånting och bara slår sönder grejer på maskinerna! i våran klass finns du ett par såna!
Maskinerna servas bra antagligen(har bara haft 2 dagar med skotare så vi har inte haft nån service än! men trakorerna brukar vi göra mycke service på och de gäller nog skogsmaskinerna med!
Senast redigerad av Valtra tor 07 feb 2008, 22:45, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19019
Ungdomshuggare skrev:Aha.. Hör att du går på plönninge :) . Jo det är ju så också att skolmaskiner sköts nog sämre :?


Jag skulle nog påstå att det är tvärt om.. den enda risken med att köpa en skolmaskin ska väll vara att den är söndersmörjd..eller att den har stått mycket... jag vet inte hur ni sköter maskinerna i värnamo men i helgesbo så sköter vi våra maskiner iaf :D

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19042 Det är mer körning än skötsel på dom vill jag i allafall säga nog :? .
Tyvärr så är det så... Jag skulle nog aldrig vilja köpa en skolmaskin för dom står väldigt mycket och då blir dom krångel maskiner tillslut :(

   TS
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19060
Ungdomshuggare skrev:Det är mer körning än skötsel på dom vill jag i allafall säga nog :? .
Tyvärr så är det så... Jag skulle nog aldrig vilja köpa en skolmaskin för dom står väldigt mycket och då blir dom krångel maskiner tillslut :(


jag skulle inte tveka på att köpa en maskin som kommer från Helgesbo iaf :D för här sköter vi våra maskiner.. det e ju helt fel och inte lära sig att sköta maskinerna på skolan för ute i arbetslivet är du ju tvungen :!:

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#19089 Jo det är ju skolorna dåliga på :?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).