Traktorn i skogen

förlänga piggkejor ?????

30 inlägg 14475 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

6-hjulingen  
#188109 ok är väl som me allt annat men få de man betalar för i form av kvalite

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

rikard_e  
#188170 Precis. Sen är det surt att kvalité kostar så mycket

Användarvisningsbild

Re: förlänga piggkejor ?????

halvproffs  
#188171 Riktiga kedjor håller i tusentals timmar i skogen så utslaget på tiden är det billigt men lite tungt när man ska betala så köp kvalite.

Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

6-hjulingen  
#188173 ja de får nog bli nya kasta in en anons på blocket på mina gammla å dom låg knappt ute en timme så var dom sålda satt å titta på nyvab :s kedjor griper x 4400kr till min storlek inte så farligt men då va de ju de där me kvallan har ju för mej att ofa tapio e klart dyrare men kanske hållbarare

   TS
Användarvisningsbild

Re: förlänga piggkejor ?????

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#188261 Inte kanske... :)
OFA alla dar i veckan.
Beror lite vad du ska ha dom till, men vill du ha pålitlighet och hållbart så är det OFA.
I skogen ingen tvekan.
Har Gripper X fram i snösvängen och då bara när föret är som värst.
Dom lagas några ggr per år och slits fort.
Har OFA bak hela säsongen. Aldrig lagat och slits knappt.

Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

6-hjulingen  
#188342 ok blir nog bara bak för min del en del snöskottning å sen lite skogskörning men inte så mycke endå

   TS
Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

LasseP  
#188351 Det finns att köpa förlängningssattser till snökedjor. Kedjan östersund har färdiga satser på hyllan. skillnaden mellan 16/9 34 och 16/9 38 är oftast bara en ruta om det är rutmönstrade...

Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

6-hjulingen  
#188365 ok bra att veta men nu är dom gammla redan sålda så de lär nog f n bli att köpa nya

   TS
Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

jonko  
#192855 Ofa Hakki har jag bak, och jag är förvånad över hur bra de håller! man kan köra 10km asfalt (bar) utan att det skulle synas (på kedjorna) knappt! ruskar lite väl bara... :)

Användarvisningsbild

Re: förlänga piggkejor ?????

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#192977 Ruskar det så är dom troligen inte spända rätt, jag märker knappt att jag har mina på.
Det bara ringer lite vackert om dom. :)

Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

mixter1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193046 Kan bara hålla med dom övriga! kör med OFA Tapio och tycker dom går väldigt fint efter väg samt att dom är rejäla med 11mm i länkarna. köpte mina på swedol för ca 5 år sedan och då låg dom helt ok i pris http://handla.swedol.se/ dom ligger under bil/lastbilstillbehör och slirskydd.

Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

mixter1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193052 Hittade lite reklam :mrgreen:

http://www.ofachain.net/se/lantbruk/tapio


Användarvisningsbild

Re: förlänga piggkejor ?????

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#193091
mixter1 skrev:Kan bara hålla med dom övriga! kör med OFA Tapio och tycker dom går väldigt fint efter väg samt att dom är rejäla med 11mm i länkarna. köpte mina på swedol för ca 5 år sedan och då låg dom helt ok i pris http://handla.swedol.se/ dom ligger under bil/lastbilstillbehör och slirskydd.


Precis samma här! :)

Avatar Fallback

Re: förlänga piggkejor ?????

Simon.M  
#194340 Verkar vara många som är nöjda med ofa tapio köpte ett par idag så det var ju tur :) Köpte dom på ljungs traktorförmedling dom har lite rea där nu på det dom har hemma gav 6500 för mina 16/9 34

Användarvisningsbild

Re: förlänga piggkejor ?????

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#194570 Bara att gratulera. :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).