Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Frontvikt atv

4 inlägg 2039 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Frontvikt atv

Qkeeper  
#187834 Kör en hel del i skogen med våran 700 grizzly och kranman T1500 med vajerkran men upplever att fyrhjulingen skulle kunna dra böttre med lite mer tyngd fram. Fram på lasträcket har jag låda för sågar,dunk å lite diverse så där vill jag helst inte ha nåt.

Nån som har en lösning? Har ett plogfäste man kan hänga nåt på samt original frontbågen.

Min tanke just nu är att göra traktorvarianten att gjuta en betongklump i en typ 20L dunk med järn ur för att hänga på.

Bättre förslag är välkomna! :)



   TS
Användarvisningsbild

Re: Frontvikt atv

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback

Re: Frontvikt atv

Qkeeper  
#187853 Såg ju inte så dumt ut! Var det typ "skivstångs" vikter du använde dig av?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Frontvikt atv

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#187854 Japp! Tog våra 2 tyngsta (10 kgs) till min sons förtvivlan. Den andra klumpen som hänger på grinden fram är från en isärsågad bakvikt. Den väger ungefär 30 kg. Så med hydraulaggregatet på så har jag cirka 70 kg fram. Då lyfter inte framvagnen en millimeter oavsett hur mycket jag trycker på med vagnsdriften i uppförsbackarna.

(Bra när man ska dra tung älg också....)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).