Skotare

Valmet 832 Svänger bara höger

3 inlägg 3703 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 832 Svänger bara höger

valmet832larsson  
#187547 Har kliat mig i huvudet alldeles för länge nu så slänger ut frågan här.

Har en Valmet 832 skotare som bara svänger åt ett håll när stolen är i bakåt läge. Vid färd framåt fungerar det som det ska att styra maskinen med spaken. Svänger jag runt stolen i bakåt läge (sitter en brytare i stolen) slår som sig bör arbetsbelysningen till och kranfunktionen blir aktiv. Rotatorn fungerar att köra åt båda håll. När jag sedan slår till växeln (vippbrytare vid armstödet) skall den funktionen som är till rotatorn i spaken fungera till styrning, vilket den gör men maskinen svänger bara åt ett håll, oavsett vilket håll jag rör spaken. Svänger jag stolen en aning så brytaren i stolen slår från fungerar det genast att svänga åt båda håll. Någon som haft samma fel eller som kan ha någon aning om vad det kan vara?

Valmet 832, konverter, IPS system.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Valmet 832 Svänger bara höger

machonisti  
#187548 Du har troligen en hög med relän nånstans i hytten. Försök lyssna efter klick från dessa nåt av dem har troligtvis fel vid dessa symptom.

Avatar Fallback

Re: Valmet 832 Svänger bara höger

Brande  
#578703 Det är längesedan du ställde denna fråga
Har nu själv samma problem på min 832:a
Hur löste du ditt problem?
Vad var felet?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).