Traktorer och processorer

valmet 805 SKOGEN ??

41 inlägg 31532 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18127
Ungdomshuggare skrev:Nää? Eller har in ingen backruta??? Jag har inga el när jag backar back:) Jag fick ett tips på verkstan att man skulle hälst inte ha kedjor fram på dessa för dom är klena i framaxlarna:/..

Styrstången har jag funderat på om jag skulle ta väck och kotta och böja om så den blir rak istället fö den böjen för den är ju läggsta punkten och den får ju mtcket pisk :?


heeh de va styrstången jag menade xD nja man ska överhuvudtaget inte ha kedjor på enbart framaxlen.. för det sliter något extremt på drivknutarna! så det ska man passa sig för. ja styrstången skulle man bygga om eller flytta upp på något sätt... för den sitter väldigt dumt till

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18137 Ska nog ta med den till våran skola där vi har värme verk och gräjer :)

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18143
Ungdomshuggare skrev:Ska nog ta med den till våran skola där vi har värme verk och gräjer :)


haha aa gör så ^^ är alltid bra att vara inne och fixa i ordning grejorna och att ha riktiga grejor :D

Avatar Fallback
MF 165  
#18653 där ser ni valmet e inte så perfekta!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18664 Haha.. Men MF är ju dästå sämre :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback
MF 165  
#18680 ja har aldrig behövt ändra nåt den e lika dan som när den köptes å lik förbannat ryker den inte sönder. suuuuuuuug på den du!!!!!!!

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18712 Den jag pratar om är inte heller sönder :lol: (bara fixa så man får högre markfrigång)
Sen så ska man ha ett bra ordföråd innan man skriver något på en sådan här sida så jag tycker du ska börja om från rutan noll :wink:

Avatar Fallback
MF 165  
#18718 ok men inte ens höjt markfrigången har ja behövt. va e de för fel på mitt ordföråd?

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18732
MF 165 skrev:där ser ni valmet e inte så perfekta!!!!!!!!!!!!!!!!


haha dem vi snackar om är från 82-83 årsmodell... och det går faktiskt att köra med det... man får bara passa upp så att man itne kör i nått med framaxeln... prec som att du får passa upp så att du inte sitter å hänger dig med din sketna mf :D

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18796 Preisc :D Värre att hänga sig som mf gör än att ger framaxlen en tryckare lite :lol:

Avatar Fallback
John.S  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24904 Vi hade en 604:a innan men bytte på grund av att farsan fick ont i ryggen på grund av att det inte går att snurra stolen. Men den e ju ypperlig till storleken.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).