Traktorn i skogen

Snabbgående traktor

33 inlägg 25002 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Snabbgående traktor

Thunborg  
#183600
Walfridsson skrev:har en case 7110 och nu när Engstrand var så snäll och starta en tråd om snabbgående traktorer så har jag en fråga.

Hur f¤# ska jag göra för att få den att gå snabbare den gör i dag 34km/h och den varvar satan tycker ja.

Hur ska jag göra????



Vad har du för årsmodell ?

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Snabbgående traktor

Walfridsson  
#184375 -89a är det köpte den av bengt jakobsson. det var julita som hade haft den i ett år och dom köpte den i Katrineholm.

Avatar Fallback

Re: Snabbgående traktor

Helmer95  
#185895 Jag gör 45-47 km/h utan problem med våran Fendt farmer 309 års modell -00 8)

Avatar Fallback

Re: Snabbgående traktor

hasse_as  
#185902 har en deutz 4,70 utan spärr så den har sex växlar gör 50km/h. traktorer får väl gå fortare utomlands så då går det i Sverige också...

Avatar Fallback

Re: Snabbgående traktor

nordtravare  
#185923 moderna fentar programerar man till önskad fart och när farbror blå stoppar dej ändrar du snabbt så den bara går 40.

Användarvisningsbild

Re: Snabbgående traktor

Thunborg  
#186003 Hastigheten är det sissta fabror blå kollar när det gäller traktorer ! lyse ,lastsäkring och allmäna intrycket är viktigare . de brukar ivrigt vinka förbi en , man tar i allmänhet upp för stor plats om man ska parkera , ( nu menar jag mad traktor o trailer ) .

Avatar Fallback

Re: Snabbgående traktor

mrvimek  
#186011 va kör du me så maskin om du dra triler ?

Avatar Fallback

Re: Snabbgående traktor

nordtravare  
#186015 här har dom stannnat traktorer flera gånger.

Användarvisningsbild

Re: Snabbgående traktor

Åke Nilsson  
#189928 Hej !
Traktorer i sverige är först lagliga att gå fort 1998.
Hört folk som typat om en -94 valmet 855.

Vi har en i trakten som blev stoppad med en MB trac 1300 som fick böter
samt betala vägskatt i efterhand sedan traktorn var ny !!!

Tycker bönder i allmännhet lite dåliga att lastsäkra rundbalar tror att dom sitter kvar bara man kör sakta.....

Låg för ett tag sedan last på bron i stan E4 efter en traktor som tappat lasten.

Tycker inte det är smart att skryta på forumet hur fort traktorn går kan finnas nån nitnisk
polis som kollar upp det....

Less på allt regn.

Användarvisningsbild

Re: Snabbgående traktor

loppan  
#189984
Åke Nilsson skrev:
Less på allt regn.

Håller med.Vad har vi gjort för ont?

Användarvisningsbild

Re: Snabbgående traktor

Åke Nilsson  
#190023 Inget !

Användarvisningsbild

Re: Snabbgående traktor

herjman  
#190977 Åkte bakom en nyare Deutz idag, den var uppe i närmare 60km/h!

Ganska sjukt igentligen, en 16 åring kan köra denna traktor med två fulla lastbilssläp bakom på allmän väg medans det är ett jäkla projekt att ta CE kort!

Användarvisningsbild

Re: Snabbgående traktor

stegmaster  
#190990
herjman skrev:Åkte bakom en nyare Deutz idag, den var uppe i närmare 60km/h!

Ganska sjukt igentligen, en 16 åring kan köra denna traktor med två fulla lastbilssläp bakom på allmän väg medans det är ett jäkla projekt att ta CE kort!


Det får man vel inte göra lagligt, eller?
Er vel 40km/t om det er traktorreggad oavsett.
I Norge har vi ju 50km/t traktorer, men even det ser mörkt ut i framtiden, då dom vil innföra samma reglar för dessa som lastbilar, altså Eu Kontroll (besiktning) varje år.
Så om dessa reglar innförs, så kommer det inte bli mange 50km/t traktorer i Norge framöver häller. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Snabbgående traktor

herjman  
#190995 Nej vad jag vet är det 40 som gäller men det är ju tyligen lätt att modifiera och kör man mkt långkörningar med spannmål etc är det väll lätt att falla för frestelsen.

Användarvisningsbild

Re: Snabbgående traktor

Stihl_241  
#557633
Midgård skrev:På 60-talet satt det som original 28" bakhjul på BM Buster 400. Många beställde dessa traktorer från fabrik med såväl BM Boxerns kraftigare framvagn som 36" bakhjul. Så också på den Buster som min far köpte ny 1966. Den toppar c:a 42 km/tim idag och har gjort så sedan den var ny. Bakdäcken som sitter på idag är13,6/36. Går som ett spjut.

42km?? :-o herregud....28km ska de visst göra enligt boken med 12,4-36...och så mkt kan det inte göra med 13,6
Finns det fler här med så snabba 400??

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).