Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Ny gallrings skotare vilken?

34 inlägg 25632 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

Helmer95  
#185922 Har du ben som är längre 40 cm så ska man absolut INTE ha en ny john deere :!: trångt som f*n!!!

Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

trojka  
#185941 ....
Senast redigerad av trojka sön 08 maj 2016, 21:41, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

alfred  
#185949 Här hade det hänt grejer=)

Har inte bytt maskin än,pga marknadsläget.

Ska få ut en jd 1010 på demo i dagarna,skall bli kul att pröva.

En 1110 hade vart nått, men jag är tveksam. Skördarföran har en tendens till att göra väldigt konstiga vägar ibland som inte ens rottnen tar sig fram. Och skälla på en som har suttit bakom spakarna i mer än 30 är hjälper inte(har testat många gånger.)

En 840 tx skall vi be om, att få testa när det är dax.

Nån som har erfarenhet om jd 1010?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#185979 Alfred: var i landet finns du?

Användarvisningsbild

Re: Ny gallrings skotare vilken?

johaniskogen  
#186004 Gremos nya 1450 borde vara ett alternativ, smalare är valmet tx och bättre "sväng" den kan verka stor men mindre på pappret är vad en TX är...

Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

alfred  
#186042 Håller till i Aneby trakten. 1450 säger du,det skall kollas upp.

mvh

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ny gallrings skotare vilken?

Smålandshuggarn  
#186070 Whohoo go Aneby :-bd Va heter firman?

Testade en 1510a förra året o snurrhytt m nivellering va ju jäkligt skönt, kör ju iofs slutavverkning men som de har sagts en 1010a kanske vore nåt. Mkt grönt som gäller för mig :P Chefen kör 840 me loadflex i gallring så en tx kan la inte va sämre. Kollegan körde gremo 1350vt i våras men han tyckte de va lite dålig markfrigång annars jäkligt smidig o fin maskin sa han.

Användarvisningsbild

Re: Ny gallrings skotare vilken?

rocky  
#186228 1010an spårar väll inte? Måste ju kapa ramar mm för att få den att spåra.

Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

Skogsmange  
#186319 Det finns 3 olika längder på 1010 så det är bara att välja... Jag har en 810 e och är väldigt nöjd än så länge. Men skulle jag köpa nytt hade jag nog tagit en 1010.

Användarvisningsbild

Re: Ny gallrings skotare vilken?

skogsjan695xl  
#186325
Skogsmange skrev:Det finns 3 olika längder på 1010 så det är bara att välja... Jag har en 810 e och är väldigt nöjd än så länge. Men skulle jag köpa nytt hade jag nog tagit en 1010.


Visst finns det olika längder, men dom är inte klara direkt från fabrik. Utan dom blir kapade/förlängda i märsta har jag för mig.

Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

blixxxt  
#186399
Skogsmange skrev:Jag har en 810 e och är väldigt nöjd än så länge.

Dags o uppdatera signaturen då 8)

Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

Skogsmange  
#186793 Jag uppdaterade visst maskinen innan signaturen.. Dom kapas och förlängs i Lidhult bland annat.. Men jag undrar om det inte finns olika längder på vagnarna från fabrik på E modellen. Men den kanske får kapas om den ska bli så kort att den spårar exakt.?

Användarvisningsbild

Re: Ny gallrings skotare vilken?

rocky  
#186892 Vad dom sagt till oss är att man måste kapa om man ska få dom att spåra exakt. Ska finnas tre olika kärror men ingen som spårar exakt.

Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

Helmer95  
#195855
trojka skrev:
Helmer95 skrev:Har du ben som är längre 40 cm så ska man absolut INTE ha en ny john deere :!: trångt som f*n!!!


justera stolen? 190+ funkar utmärkt i jd maskin...


Tycker jag har försökt med det stämmer bar inte för mig :???:

Avatar Fallback

Re: Ny gallrings skotare vilken?

bergström82  
#218215 vi har en F10 å har haft enorma problem med den, kan inte rabbla upp allt, skulle aldrig köpa en rottne igen, har haft 2st, blir tx eller 1110 å hoppas på tur:)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).