Skogsvagn (Huggarvagnar)

driven huggarvagn??

56 inlägg 20705 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18239
970D skrev:
Ungdomshuggare skrev:På mohedan är det så för sin tunga drift men inte på våran farma:)


hehe okej :) kanske är lite från kärra till kärra då kanske :?


japp:) Jag tor mycket på kronos vagnar som har dubbla vridcylindrar :wink:

   TS
FTG
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18242 ja det är ju inte mycket den bangar för då när man ska vrida :) och det kan vara väldigt bra om det är tajt där man ska köra och man inte kan vrida när man kör :)

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18246 Japp :)

   TS
Avatar Fallback
stefan andersson  
#18399 Vad tror ni om en 11 ton vreten huggarvagn med drift?
Ska ev köpa en bättre beg, Är det moheda som är bäst när det gäller drivna vagnar?

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18422
stefan andersson skrev:Vad tror ni om en 11 ton vreten huggarvagn med drift?
Ska ev köpa en bättre beg, Är det moheda som är bäst när det gäller drivna vagnar?


jag tror mycket på Vreten också dom har fina huggarvagnar. min klasskompis har en 12tons driven huggarvagn och den fungerar felfritt, aldrig vatt nått problem med den :) sen har jag också en annan jag känner som bara haft problem med sin vreten (12 tons driven även den) . så tror du ska höra lite med ägaren innan om det har krånglat med den, och kolla efter sprickor och andra defekter :)
Annars tror jag mycket på Vreten också:) så länge man inte får ett "måndags exemplar"

Mvh Jonas

Avatar Fallback
stefan andersson  
#18428 Det va en del grejer om behövdes fixas på kärran men inga sprickor vad jag kunde se! Gripen gick ryckigt ihop o ena stödbenet sakta ner...Läckte olja ur ena drivmotorn...
sitter lätttrycksservo på den o fjärrstyrdvinsch, egen pump...

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18445
stefan andersson skrev:Det va en del grejer om behövdes fixas på kärran men inga sprickor vad jag kunde se! Gripen gick ryckigt ihop o ena stödbenet sakta ner...Läckte olja ur ena drivmotorn...
sitter lätttrycksservo på den o fjärrstyrdvinsch, egen pump...


hmm okej aa de låter ju inte ut som att det är några vidare "fel" på den såfall jue :P men jag hade ju inte gett för mycket för den tack vare att det var en del som behövs fixas ^^

Avatar Fallback
stefan andersson  
#18459 Han ville ha 125000 för den! Ny kostar den nästan 300 tusen så priset är inte så ruskigt dyrt, går att pruta på den oxå...Men man får ju en ny utan drift för samma pris.... :?

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18466 Kommer du inte bättre om du köper delarna själv och så bygger du ihop det?? :)

   TS
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18479 Är du på hugget så pruta och byt delarna själv :lol: .
Vad sitter det för kran på den?
Vreten som företag kan vara lite knepiga i att ha o göra med.
Fick vänta ca 20 veckor på en beställd jordskopa.
Olika svar varför den inte kom när jag frågade oxå :roll:

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18480 Men vreten säljer ju också jätte mycket som moheda/mowi och farma Finns det några andra som är stora??? 🧠

   TS
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18487
stefan andersson skrev:Han ville ha 125000 för den! Ny kostar den nästan 300 tusen så priset är inte så ruskigt dyrt, går att pruta på den oxå...Men man får ju en ny utan drift för samma pris.... :?


okej det låter lite väl dyrt tycker jag... då kan du få tag i en driven för nån tusen lapp mer kanske som är helt fungernade tycker jag :D

Avatar Fallback
stefan andersson  
#18524 Va tycker ni är rimligt att betala för en sån kärra? Den är tillverkad 05!
Kranen är en vreten 65-40 (6,5m) som går att sätta i trepunkten...

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18528
stefan andersson skrev:Va tycker ni är rimligt att betala för en sån kärra? Den är tillverkad 05!
Kranen är en vreten 65-40 (6,5m) som går att sätta i trepunkten...


okej såfall låter ju 125 000 inte så mycket... men den verkar ju vara ganska så väl använd om den har såpass många defekter? men vet inte hur mycket dom delarna skulle kosta om man behöver byta det... kanske lönar sig ändå :D

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18541 Det låter biligt tycker jag fast jag tycker ju mer om mohedas vagnar och har ldrig kört en vreten :) Men vreten är en fin och väldigt bra stål i dom så dom håller väldigt bra :wink:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).