Skogsarbete

Utbildning grovis vid skördaren?

2 inlägg 2252 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Utbildning grovis vid skördaren?

aywa  
#184167 Hej!

Har sett att det brukar gå en person med motorsåg bredvid skördaren som tar de träd som är för grova eller på annat vis ej möjliga för skördaren att komma åt.
- krävs det nån "formell" utbildning för detta jobb ( antar det). Har funderingar att jobba extra som detta då jag jobbar två veckor och är ledig två från jobbet. Den egna gården tar förvisso tid i anspråk , men ser detta som en möjlighet till extra inkomst under mina lediga veckor. Någon som vet hur det ligger till att vara entreprenör som grovis?



   TS
Avatar Fallback

Re: Utbildning grovis vid skördaren?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#184177 Har du F-skattsedel så lär du komma undan en massa andra konstigheter som motorsågskörkort och sånt. Då är det bara att köra. Ett problem är att skördarentreprenören tar inte in någon extrahjälp förrän det är akut och då skulle du helst varit där igår. Två veckors framförhållning funkar inte. Mest är det de som dagligdags röjer som får hoppa in och hjälpfälla.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar