Skördare

Menzi muck

6 inlägg 2940 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Menzi muck

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18374 En mycket intressant maskin för ni som har branta berg!
Mycket vanlig i Schweiz där dom tillverkas.
Finns i alla modeller som skördare, grävare, undervattensgrävare
you name it :)
Kanske är inte kapaciteten lika hög som våra maskiner men tänk
vilken maskin till dikesrensning inga bekymmer att grensla diket.


http://www.menzimuck.com/en/produktegru ... /film.html

http://www.menzimuck.com/pdf/en/produkt ... t-01-e.pdf



   TS
Avatar Fallback
Ellingsson  
#18375 mm,men hur ska de gå o skota där den där knappt kommer fram i branterna ? den va ju grym iaf

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18384
acke skrev:mm,men hur ska de gå o skota där den där knappt kommer fram i branterna ? den va ju grym iaf


Hittade en liknande fast som Valmet har gjort :)

Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18470
acke skrev:mm,men hur ska de gå o skota där den där knappt kommer fram i branterna ? den va ju grym iaf


Kan inte annat än hålla med, dem måste ju ha nån specialskotare efter den, men man får väl räkna med att dem tänkte på det innan :lol:
Ingen här som vet hur dem skotar efter en sån??

Avatar Fallback
T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18475 Troligen så winchar dom fram virket till lämpligt avlägg och sen skotar fram det. Borde finnas några i norge för dom har ganska branta berg eller så kör dom med linbana.

   TS
Avatar Fallback
Stante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18495 Den skördaren fanns på Elmia för något år sedan. Såg lite klen ut tyckte jag. I en annan monter visades en skotare som användes i brant terräng med en stort virespel som satt i vagnen, där det sattes fast i ett träd eller stubbe och sedan kördes skotaren ned för att sedan backas upp när den lastades. gick förvånansvärt bra på den film som visades.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).