Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Den stora servicevagns tråden

23 inlägg 16867 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Den stora servicevagns tråden

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#183733
wrytter skrev:Sedär! Jo en arbetsvagn känns intressantare. Farsgubben hade ju bara arbetsvagn tidigare, eller dom hette väl lycksele vagn för längesen.
Kommer ihåg att vi hade svetsat ihop några ramper som vi körde upp boggien på så att dom inte däcken inte frös fast i marken, sedan tog man 50 tons bogserlinan och drog loss ramperna ifall de frusit fast.


man få producere hårdare så koja int hinn frys fast :mrgreen:

Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Den stora servicevagns tråden

wrytter  
#183736 Hehe går snabbt att de frys då man inte har varmvädre som ni jämtlänningar hela tiden har ;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Den stora servicevagns tråden

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#183739
wrytter skrev:Hehe går snabbt att de frys då man inte har varmvädre som ni jämtlänningar hela tiden har ;)



barnatro...

Avatar Fallback

Re: Den stora servicevagns tråden

Herr Krånglin  
#183751
huggarn82 skrev:
wrytter skrev:Hehe går snabbt att de frys då man inte har varmvädre som ni jämtlänningar hela tiden har ;)



barnatro...



Som sagt barnatro :grin:

Avatar Fallback

Re: Den stora servicevagns tråden

Herr Krånglin  
#184881
rocky skrev:
wrytter skrev:Jaså rocky, har du ringt på den? Måste ta och ringa Brantholm imorgon då!

Tror chefen skulle det. Vet bara att det var samma årsmodell och pris och färg. Kunde inte finna någon annan som passa in på beskrivningen.



Ja vem av er hann först :?:

Avatar Fallback

Re: Den stora servicevagns tråden

wrytter  
#185049 Inte jag iallafall! Ska fara upp till arbetsvagnar och kika på lite vagnar bara jag får tid :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Den stora servicevagns tråden

Herr Krånglin  
#203040 Borde bli aktuellt för en hel del att uppdatera kojerna efter ha läst detta :?:

http://www.gsfacket.se/home/gs/res.nsf/ ... 2011-1.pdf

Avatar Fallback

Re: Den stora servicevagns tråden

snubblaren  
#203058 Hur ser lagen ut för kojor när är det krav på att de finns?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).