Motorsåg och handhållet

min lilla samling / äldre sågar

38 inlägg 19313 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

min lilla samling / äldre sågar

Valmet 941  
#131443 Hejhej tänkte lägga ut lite bilder här på min Remington PL5 som jag håller på och renoverar :smile:
mms_img55966.jpg



Senast redigerad av Valmet 941 tis 28 aug 2012, 21:19, redigerad totalt 3 gånger.

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Remington PL5

totte  
#131448 Vi ser fram mot att ännu en god gammal klassiker återupplivas! :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Remington PL5

Valmet 941  
#131464 ja de är kul att höra :) ska försöka ladda upp dom andra bilderna också försökte tidigare idag men de vart nå fel då se de vart flera bilder som var lika men ska försöka i morgon :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Remington PL5

Valmet 941  
#131755 ja här kommer de lite bilder på sågen :smile: nu har de inte hänt så mycke men ska greja lite mer någon dag med sågen men de kommer upp lite bilder nu på de som har hänt än så länge så blir de fler senare :P
201106112217.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Remington PL5

Valmet 941  
#132621 Lär be om ursäkt för jag hinner inte greja nå med sågen på ett tag nu håller på med röjning nu så de blir arbete hela dagarna sen hem och äta och sova bara men ska greja så fort som möjligt och då kommer de upp bilder på vad som händer :) ta de lungt så hörs vi MVH Barkman

   TS
Avatar Fallback

Re: Renovering av gamla sågar

Valmet 941  
#143055 nu har de ståt still för länge men senast vecka 44 så ska de ha kommit upp fler bilder för nu har man fått tag på 1par sågar till så dom kommer hamna här också och dom ska göras iordning och Remington sågen är inte klar än har lite kvar att göra innan prov start.. men bilder kommer så fort som möjligt och ska kolla om nån av kompisarna har tid lust o ork å filma sågarna när dom är klara men de kommer nog ta ett tag men innan våren så ska dom va klara på grund av att jag har såg renoveringen som projekt arbete på skolan så då kommer de bli mycke bilder och film åt er här på forumet så ni får se på fräna grejer

   TS
Avatar Fallback

Re: Renovering av gamla sågar

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143110 Ja nu är du fast i samlargänget Lycka till....och ta det lungt det mesta brukar lösa sig med tiden.Om du behöver något till sågarna får du komma till Vansbro och titta va jag har.

Åke.Bäckman. 0281-10215

Avatar Fallback

Re: Renovering av gamla sågar

Valmet 941  
#143184 hehe ja de blir lätt så när man är intresserad av allt som tillhör skogsbruket :) okej ja de kan nog bli en vända till Vansbro här framöver :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Renovering av gamla sågar

Valmet 941  
#183123
2012-08-08_16-02-58_955.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Renovering av gamla sågar

Valmet 941  
#183125 är det någon som vet va de kan vara för årsmodell och cc ?

   TS
Avatar Fallback

Re: Renovering av gamla sågar

Valmet 941  
#183130 skapligt skick på sågen
2012-08-08_16-03-17_570.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Renovering av gamla sågar

totte  
#183131 Jonsered XG, byggd mellan 1963 - 68. 85 cc. Din såg har varit i civilförsvaret, därav den oranga färgen. Annars var dom Jonsered röd/silver. Du ser Cfs märket på kåpan. Riktigt fint fynd, som du säger ser ut att vara i gott skick!

http://www.acresinternet.com/cscc.nsf/e ... enDocument

http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... 98#p120898

Avatar Fallback

Re: Renovering av gamla sågar

Valmet 941  
#183133 okej ja de va fin betalning för man hjälpte farbrorn med lite vedsågning

   TS
Avatar Fallback

Re: Renovering av gamla sågar

Valmet 941  
#183134 sista bilden för idag kommer mer bilder nåndag framöver. på trälådan och alla små grejer som jag fick med till Jonsereden sen har jag ju 4sågar till som jag har fått tag på under denna lite sämre sommar :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Renovering av gamla sågar

totte  
#183136 Vi väntar med spänning. :-w :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).