Små skogsmaskiner och övriga maskiner

vagn för transport av vimek

9 inlägg 7040 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

vagn för transport av vimek

mrvimek  
#182846 nu man ha semster så är man sugen att ta framsvetsen så är de någon som ha en vagn eller husvagsreda för en billig peng



   TS
Avatar Fallback

Re: vagn för transport av vimek

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#182849 Bygg den efter den nya 630:an det är alltid bra att ha lite utrymme kvar på sidorna så man kan gå runt maskinen.

Avatar Fallback

Re: vagn för transport av vimek

snubblaren  
#182876 http://cdn05.dayviews.com/97/_u3/_u9/_u ... tare_P.jpg

Väldigt trevligt om dolly skulle passa dig :)

Avatar Fallback

Re: vagn för transport av vimek

mrvimek  
#182908 ja har 620 så då måste man ju göra dolly för maskin o vagn rulla fritt o de funkar de me :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: vagn för transport av vimek

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#182912 För ett par år sedan då jag köpte min 620 stod jag i samma läge som du. Letade efter lämpliga chassi för att bygga en vagn. Kollade även efter begagnade vagnar på blocket. Dock så fann jag ingen som stämde bra med de mått jag ville ha.

Fick tips om en som tillverkar vagnar efter köparens önskemål och jag tog in en offert. Det blev en sådan och jag är helnöjd. Vagnens längd är 7,05 m, flaket 5,8x1,8 m och den har två 1050 kg axlar.

Fördelen med en riktig godkänd vagn är att man kan åka i 80 km/tim på ett lagligt sätt.

Avatar Fallback

Re: vagn för transport av vimek

mrvimek  
#182938 jaså vem då o hur mycket är totalen o pris

   TS
Användarvisningsbild

Re: vagn för transport av vimek

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#182940 Det finns en liten verkstad i Värmland som gör måttbeställda vagnar som är rejäla, inte TIKI-trailer skit. Se länk; http://www.coslapet.se/ovriga%20specialslap.htm
Jag betalade 29500 kr + moms våren 2010. Min vagn ser ut som på bilden men jag har en vanlig bakgavel och lastramper istället. Ramperna förvaras under vagnen vid färd.

Om du klickar på mina "skogsbilder" så ser du hur min vagn ser ut med 620:n lastad.

Användarvisningsbild

Re: vagn för transport av vimek

Mäki  
#182941 Att använd dolly och ha vagnen på släp kan väl aldrig vara bra för hjullagren :???:

Fast du försöker köra sakta så vill det ju gå lite för hårt i bland och speciellt längre sträckor måste väl hjullagren ta stryk.

Avatar Fallback

Re: vagn för transport av vimek

mrvimek  
#182988 nja men gjorde så på förra maskin fast de var en terri me fasta band o de kör man inte allt för längre sträckor

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).