Skogsvagn (Huggarvagnar)

Någon som kan mycket om kronos huggarvagnar???

74 inlägg 25560 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Någon som kan mycket om kronos huggarvagnar???

Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18182 Jag har kollat på dessa innan och hoppas dom kommer till skogselmia detta året för dom är riktigt intressanta vagnar med så små modeller och ävne 4WD på dom :wink:

Någon som kan mycket om fel och vad som är bra på dom???



   TS
FTG
Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18216 Kolla annars in på deras hemsida http://www.kronos.fi/swe/main.htm ..

   TS
Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18221 skogs elmia är väl inte i år, de va ju förra året!

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18223 Skogs elmia är varje år :)

   TS
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18228
Ungdomshuggare skrev:Skogs elmia är varje år :)


Nej förra året var det nått annat... som bara hade dem små maskinerna... traktorer och fyrhjulingar och liknande.... i år så är det Elmia Wood och då är skogsmaskinerna med :D

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18231 Ja men det är ändå skogs elmia 8) Men nu är det stora maskiner med som du säger :wink:

   TS
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18233
Ungdomshuggare skrev:Ja men det är ändå skogs elmia 8) Men nu är det stora maskiner med som du säger :wink:


hehe ja :) man kan faktiskt säga att det är samma som förra året fast det är utökat med skogsmaskinerna iår då :)

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18237 Aaa:) Hoppas kronos är där för jag vill se dom i bruk och se hur dom verkligen funkar för dom verkar skit biffiga och jätte bra med att man kan ha band på dom :lol: Då stannar dom inte lätt 😈

   TS
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18241
Ungdomshuggare skrev:Aaa:) Hoppas kronos är där för jag vill se dom i bruk och se hur dom verkligen funkar för dom verkar skit biffiga och jätte bra med att man kan ha band på dom :lol: Då stannar dom inte lätt 😈


aa jag hade också velat se dom i bruk.. har aldrig sett eller hört nått från Kronos kärrorna innan.. förrän jag hittade dom på Internet... men dem ser ju ut som att vara rejält byggda och fina kranar... så det hade varit intressant att se dem :)

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18244
970D skrev:
Ungdomshuggare skrev:Aaa:) Hoppas kronos är där för jag vill se dom i bruk och se hur dom verkligen funkar för dom verkar skit biffiga och jätte bra med att man kan ha band på dom :lol: Då stannar dom inte lätt 😈


aa jag hade också velat se dom i bruk.. har aldrig sett eller hört nått från Kronos kärrorna innan.. förrän jag hittade dom på Internet... men dem ser ju ut som att vara rejält byggda och fina kranar... så det hade varit intressant att se dem :)


Sen att få på band på vagnen gör ju hur mycket som hälst som det går att göra på kronos vagnar :wink:

   TS
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18248 hehe ja den klättrar ju som vara fasen då och får mindre marktryck och bättre drivning :) så band är aldrig fel :)

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18257 Nej Elima skog var ifjol, Elmia wood kommer 2009 och nästa Elmia skog 2011 :wink:

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18262
gnisten83 skrev:Nej Elima skog var ifjol, Elmia wood kommer 2009 och nästa Elmia skog 2011 :wink:


aj fan du :(

Användarvisningsbild
kronos  
#18286 Kronos är en fin vagn jag har kört både 7,5 tonarn och nu har vi tio tonarn den går redigt fint. kanske lite tippig när den är tom. Vi har även satt på separat pump så det ska bli lite bättre tempo på kranen tack vare att vi har servo till spakarna med så går det åt lite extra

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18376 Okej :) Hur går det med att lägga på band då??? :?:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).