Traktorer och processorer

Valtra i skogen?

68 inlägg 37843 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18158 Jo.. Men sen går det nästan bättre med en valtra 6400 eller 6300... Ca 250 där och sen kranen är la 100 och aggregat på det.. Det är inte så farligt då :wink:

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18160
Ungdomshuggare skrev:Jo.. Men sen går det nästan bättre med en valtra 6400 eller 6300... Ca 250 där och sen kranen är la 100 och aggregat på det.. Det är inte så farligt då :wink:


näe de är sant :)

   TS
Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18167 Du vill inte köpa en Valtra X 120( den midjestyrda valtran), min kusin har en sån med 10m cranab kran, tror den ca 10 m! Där är ett arbro stroke aggregat på den, men det kan man ju byta bort!

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18173
Valtra skrev:Du vill inte köpa en Valtra X 120( den midjestyrda valtran), min kusin har en sån med 10m cranab kran, tror den ca 10 m! Där är ett arbro stroke aggregat på den, men det kan man ju byta bort!


Nja har vatt inne på att ha en sån först... men har hört att dem är så vältsjuka och krånglar i styrningen...

   TS
Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18178 Det är säkert jätte smidigt med midja på traktorn men det blr nog krångligt om den blir något fel på traktor:/

Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18219 Dom e inte välsjuka för dom e ju tyngre än 6400 och n 121! så dom e mindre välsjuka

Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18224 Det är ju inte bra att ha en tung traktor heller :? Sen är det midja så slitsla den som fan när man kör i skogen med dom.. Kolla bara på dom äldre skotarna.. Det går många midjer av där 8)

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18226
Valtra skrev:Dom e inte välsjuka för dom e ju tyngre än 6400 och n 121! så dom e mindre välsjuka


jo i sidan har jag hört att dom är väldigt vältsjuka... för har hört av en bonne som har en x (nånting) och kör balar i lastaren då.. och han säger att det är så att man nästan behöver ha sjösjukepiller när man kör den.... och sen midjan tror jag kan vara ett problem när det går sönder..

   TS
Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18229 Aaa. Det är ju bara att plocka väck allt vad som finns på trakotrn då och bygga ihop den igen (från topp till tå)

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18230
Ungdomshuggare skrev:Aaa. Det är ju bara att plocka väck allt vad som finns på trakotrn då och bygga ihop den igen (från topp till tå)


hehe ja och det vill man verkligen inte om man har nån som kör efter sig :)

   TS
Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18234 Nepp. Inte så kul :? Fast dom är nog riktigt smidiga till lantbruk och plöja och så:P 8)

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18238
Ungdomshuggare skrev:Nepp. Inte så kul :? Fast dom är nog riktigt smidiga till lantbruk och plöja och så:P 8)


hehe ja de tror jag med ^^ särskilt att kära Balar och sånt med den.. så är den Perfekt ^^ och annat man behöver en lastare till 8)

   TS
Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18240 Jepp 8) Gott att ha en riktigt valmet i allafall :D

Användarvisningsbild
970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18245
Ungdomshuggare skrev:Jepp 8) Gott att ha en riktigt valmet i allafall :D


haha aa Valmet eller Valtra det ska det vara :)

   TS
Avatar Fallback
Ungdomshuggare  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18247 Finns inget bättre i skogen i allafall :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).