Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Diesel motor i från Kina

3 inlägg 6299 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Diesel motor i från Kina

8wdHypro500  
#181854 Er det noen her på forumet som har erfarehet med Kinesiske diesel-motorer? I storlek 20 hk.

Jeg har fått havari på min tohjulstraktor hvor det sitter en B&S Vanguard 20hk.Jeg kan sette dit en ny likadan, men har kommet i fundering på om jeg skal byte til diesel i stedet. Har kollat på olika nettsider ifra kina, og der gjør dem motorer som ser lika ut som B&S, bare med diesel.

Er det noen med erfarenheter om det her, her i Norden? Er det noen som importerer?

Takksam for synspunkter



   TS
Användarvisningsbild

Re: Diesel motor i från Kina

Kse  
#181860 Dieselmotorer har jag inte testa men däremot bensin. Köpte en kopia av en 4-takts honda på 13 hk till minigrävaren och den fungerar klockrent. Kommer inte ihåg xakt vad jag betalade för den men runt 3000:-. Hittade en firma på Blocket.se som importerade.

Ska du importera själv är det lite knepigare då det oftast är större volymer som gäller, man brukar dock kunna beställa enstaka provex. Vid provex är det förskottsbetalning som gäller.
Man ska ha klart för sig att det finns gott om folk som vill lura pengarna av dig och bara för att en hemsida verkar jätte seriös och har funnist i två år betyder det inte att det finns ett företag bakom.
Så direktimport kräver lite detktivarbete, tålamod och riskkapital

Användarvisningsbild

Re: Diesel motor i från Kina

stegmaster  
#181930 Har også samme erfaringer som KSE.
Har flere ulike kinamotorer (2 stk 13HK Honda kopi), och 3 150cc 4takt, men alle er bensin.
Det har ikke vært noe tull med noen av disse, derimot er ofte det som motoren sitter på ikke av samma kvalitet.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).