valmet901 skrev:De erfarenheterna vi har av 820 är inte bra mer mek än körning om man säger så. Han som skotar efter oss hade en sån innan men det var inte många veckor den gick felfritt. Pumparna gick stup i kvarten samt topplockspackningar och renovering av boggielåder. Så när han bytte till en 810 tyckte han att det var som att komma till himmelriket.
Andreas_93 skrev:jag är en nybörjare och har bara kört i några månader
det är inte kul att börja köra med en maskin som krånglar
Ungdomshuggare skrev:Jag skulle nog inte vilja köra en 810 JD för dom är helt hopplösa för kranen sitter på tok fel:/ Gremo är ruskigt bra har jag hört Annars så är 1110 JD inte fel heller
970D skrev:Ungdomshuggare skrev:Jag skulle nog inte vilja köra en 810 JD för dom är helt hopplösa för kranen sitter på tok fel:/ Gremo är ruskigt bra har jag hört Annars så är 1110 JD inte fel heller
Gremo:n är ruskigt bra med... var själv med och praktiserade i Farbriken där dom bygger maskinerna... och då fick jag provköra en av dem nya för att se så att allt funka och lyfte bara i tomme med full grip med timmer.. och tack vare midjelåset så lättade den inte ens på sidan
Ungdomshuggare skrev:Mm.. Sne så har vi många 810 på värnamos skogsbruk och jag vet inte om jag kan säga något sämre än en 810 som är väldigt dåliga faktiskt:/ Vi har lagat en 810 2 gånger denna veckan och i början av veckan gick bränsle pumpen sen var det att ringa till lidhult (repratör) som fick laga den maskinen
Ungdomshuggare skrev:Jag skulle nog inte vilja köra en 810 JD för dom är helt hopplösa för kranen sitter på tok fel:/ Gremo är ruskigt bra har jag hört Annars så är 1110 JD inte fel heller
Ungdomshuggare skrev:Det låter bra men det är inte allafall på den maskinen.. Man kan ju inte välta vagnen eller hålla över vikten i en slänt