Skotare

John Deere 1910E med haverier

22 inlägg 12523 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

John Deere 1910E med haverier

Blizzarden  
#180399 Har en John-Deere 1910E som infästningen till styrcylindrarna på vagnen har brutits sönder på och tapparna går åt helvete. Den har även blivit glapp i nedre tappen i midjan.
Finna det flera som har råkat ut för samma sak? Vore intressant att höra om alla fel som blivit för andra 1910E maskiner.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: John Deere 1910E med haverier

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180400 hade du inte en havererad lyftkolv oxå...? ;)

sen vet jag om två 1910or här med sönder spruckna kranfundament som verkstan fått lappa ihop o förstärkt upp bedrövligt att de problemet ska komma igen de hände ju sist på ÖSA 250 o Kockums 84-35an

sen är ju lyftarmarna samma gamla katastrof på cf885 som förr

Avatar Fallback

Re: John Deere 1910E med haverier

Blizzarden  
#180401 Jo örat på lyftcylindern gav upp med :(

   TS
Avatar Fallback

Re: John Deere 1910E med haverier

Tony Montana  
#180405 Jag säger bara en sak: Ponsse! Dom är ta mig faan bäst dom,våran skotare har aldrig gått sönder den.

Avatar Fallback

Re: John Deere 1910E med haverier

NomagS  
#180417
Tony Montana skrev:Jag säger bara en sak: Ponsse! Dom är ta mig faan bäst dom,våran skotare har aldrig gått sönder den.


peppar peppar ;)

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1910E med haverier

rocky  
#180418
Tony Montana skrev:Jag säger bara en sak: Ponsse! Dom är ta mig faan bäst dom,våran skotare har aldrig gått sönder den.


Tja ponsse reparerar ju aldrig utan dom har ju bara service :-/

Avatar Fallback

Re: John Deere 1910E med haverier

Blizzarden  
#180427
Tony Montana skrev:Jag säger bara en sak: Ponsse! Dom är ta mig faan bäst dom,våran skotare har aldrig gått sönder den.


Jag kan ju säga att jag skiter rätt högaktningsfullt i hur bra eller dåligt ditt gula omoderna äckel till skogsmaskin har gått. Sluta skriv massa skit och håll dig till ämnet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: John Deere 1910E med haverier

Mäki  
#180428
Blizzarden skrev:
Tony Montana skrev:Jag säger bara en sak: Ponsse! Dom är ta mig faan bäst dom,våran skotare har aldrig gått sönder den.


Jag kan ju säga att jag skiter rätt högaktningsfullt i hur bra eller dåligt ditt gula omoderna äckel till skogsmaskin har gått. Sluta skriv massa skit och håll dig till ämnet.


Håller med.
Det finns inte en ända skogsmaskin som aldrig skulle gått sönder men det finns en massa skrytmånsar som inte kan erkänna att det dom köpt skulle ha något fel.

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1910E med haverier

Knegarn  
#180429 o min pappa e starkare än din pappa osv.. ni menar väl knappast att ni tog detdär inlägget på allvar? :D
men hursom, har det löst sig med avgaser i hytten på dom då? synd att det ska va mekaniska fel, o såna grundläggande oxå, dom har ju haft nåra år på sig att jobba med midjor tex! en kollegas ponsse ergo vart oxå glapp i nedre tappen väldigt fort. onödiga fel skulle man kunna tycka va?

Avatar Fallback

Re: John Deere 1910E med haverier

sidsjö  
#180432 Oberoende av maskinmärke så är det ju inte frågan om, utan när kommer det att hända någonting på maskinen. :wink:
det enda en säljare kan lova med säkerhet är att maskinen kommer att behöva repareras i framtiden. :wink:

Avatar Fallback

Re: John Deere 1910E med haverier

NomagS  
#180433 Man kan juh aldrig komma ifrån reparationer om man inte kommer på nåt evighetsmaterial som inte slits. Valmeten jag körde hade inte haft några direkta stora haveri på den tiden han jag körde åt hade den.. men de kommer juh tids nog. en del av (vissa) haverier kan juh bero på körsätt t.ex. stora överlass,köra mkt fort i terrängen ren vårdslöshet..

Avatar Fallback

Re: John Deere 1910E med haverier

Blivande snickare  
#180446
Tony Montana skrev:Jag säger bara en sak: Ponsse! Dom är ta mig faan bäst dom,våran skotare har aldrig gått sönder den.

Den är ju rätt ny då med andra ord...

Användarvisningsbild

Re: John Deere 1910E med haverier

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180454 handla inte den här tråden om 1910? o int massa jävla svammel???

Avatar Fallback

Re: John Deere 1910E med haverier

novis??  
#180481 ja å som vanligt går ju ej john dyr sönder utan det är struktorål o partsprömmisse med95%av räkning nä säger som montana tackar vet ja pömse som man vet är bässt :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: John Deere 1910E med haverier

novis??  
#180482 ett seriöst inlägg en 1910 som bara(nästan)rullar väg o lite timmar ska visst vara kronslut i styrlagringen kul att höra vad tier 3b kommer å dra säkert som ammen mycket annars skulle det vara fullt av annonser om deras effiktivitet

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).