Föryngring

Blir galen vad har hänt

38 inlägg 21666 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Blir galen vad har hänt

viktor57  
#179817 Det är rådjur....

Arevo
Avatar Fallback

Re: Blir galen vad har hänt

PETER.ERIKSSON24  
#179820 Okej,,varför rå o inte tjäder ,, är ju intresant att veta vilken tjuven är :roll:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Blir galen vad har hänt

Mäki  
#179821 Du måste rigga en åtelkamera om tjuven skulle återkomma.

Avatar Fallback

Re: Blir galen vad har hänt

PETER.ERIKSSON24  
#179823 Ja händer detta i gen ger jag upp,, då blir det gran över hela hygget,,

   TS
Avatar Fallback

Re: Blir galen vad har hänt

PETER.ERIKSSON24  
#180305 Fick tag i 600 plant tall som fanns kvar innan plantskolan gick på sem,,,-
Satte dom på en hårdbacke där all plant var nere,, satte för nån vecka sen var dit i dag-
Ser på några av sättgroparna att det är klövspår av rådjur i dom färska så där är väl boven-
Kanske kombinerat med fågel!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Blir galen vad har hänt

viktor57  
#180362 Torde vara beviset att det är rådjur som är boven.

Skrev till dig innan att saltsten på var sida om hygget kan hjälpa. Gjorde så för mig iallafall.

Annars finns ett medel som heter Cervacol. En pastaliknande medel som du stryker på plantan. Hyfsat effektiv främst för älg, men den borde funka på rådjur med..

Kanske kombinera saltsten.

Lycka till!!

Avatar Fallback

Re: Blir galen vad har hänt

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180376 Det är skogsfågel mest troligt orre eller tjäder. Rådjur äter bara örter och blommor denna tiden på året.
Har haft samma problem som du och jag trampar hårdare runt plantan och då rycker bara toppen.

Det är som vanligt i skogen bara bita ihop och plantera mer och till slut så knäcker man gränsen när skogen är utom viltets gräns.


Zorran en som tror på virkespriserna.

Användarvisningsbild

Re: Blir galen vad har hänt

Erre  
#353186 Hur gick det med plantorna?
@PETER.ERIKSSON24

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).