Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Flytte kostnader???

6 inlägg 3587 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Flytte kostnader???

E&E Skogsdrift  
#179088 Er det noen som har noe erfaring med og ta (ekstra) betalt for transport? eller rigging som det kalles i annlegsbransjen!!!

Vi sliter litt med små drifter 200-600m3 pr drift, er det da 'lov' og spesifere flytting i regninga??



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Flytte kostnader???

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179101 Här verkar det vara så att i Mellanskogs avtal så betalas alla flyttar med 1800:- Stora betalar bara flyttar på poster under 300 m3. Men det är klart att du måste ta betalt för flytt på ett eller annat vis.

Avatar Fallback

Re: Flytte kostnader???

Tosca  
#179104 De lösningar jag stött på är:
2000:- för alla flytter längre än 2 km,
1000:- för flytter kortare än 2-3 mil, sedan står uppdragsgivaren för verklig flyttkostnad,
timkostnad betald för flytten, alt trailerkostnad när det förekommer.

Alla dessa former har varit reglerade i avtalet, så du får nog ta ett samtal med de du jobbar åt och se hur de vill lösa det hela tillsammans med dig.

Avatar Fallback

Re: Flytte kostnader???

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179116 Betald trailer när det behövs, timtid vid larvningar.

Användarvisningsbild

Re: Flytte kostnader???

Sedvall  
#179118 När jag körde tror jag vi hade fastpris över 1km till 3 eller 5mil, sen timpris på trailer

Användarvisningsbild

Re: Flytte kostnader???

Lill Junior  
#179152 Timpris vid hjulning, annars betald trailer för 2 maskiner. Vid enstaka fall äver för 3-4 maskiner, om de är stora objekt med mycket stolp(7-22meter) lr hustimmer upp till 12,6 meter.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).