Motorsåg och handhållet

Ingen mer Husqvarna 339xp.

118 inlägg 78029 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ingen mer Husqvarna 339xp.

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178738 Jaha nu ska tydligen inte Husqvarna sälja 339XP sågen mer. :cry:
Jag tycker det är synd för det var en bra och lätt såg.
Ska avakta och känna på 543xpg när den kommer och hoppas det kan bli en ersättare.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

haqvor  
#178763 Stihl MS201 kan kanske vara ett alternativ?

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Nolltax AB  
#178766 Tyckte jag kände igen beteckningen.....
Husqvarna 339XP. Liten, lätt såg idealisk för gallring.
Framförallt i granskog.
Suveränt, om den inte hade slocknat varje gång man nuddade gasen....

Min samlar damm i maskinhallen min....

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

SawTroll  
#178777 Det er jo naturlig at den forsvinner samtidig med 338xpt, og helt problemfri var den jo ikke (forgasser/cylinderinntak). Blir det en bakhåndtak versjon av T540xp?

543xp er jo ingen passende erstatning! :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#178815
Nolltax AB skrev:Tyckte jag kände igen beteckningen.....
Husqvarna 339XP. Liten, lätt såg idealisk för gallring.
Framförallt i granskog.
Suveränt, om den inte hade slocknat varje gång man nuddade gasen....

Min samlar damm i maskinhallen min....


Ja världens bästa såg är det ju inte men mycket trevlig att jobba med.
Stihl Ms 201 är ett klart alternativ.

Nolltax AB är du intreserad att sälja sågen som resevdels såg så är jag intreserad för en rimlig summa?

   TS
Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Nolltax AB  
#178830 Nja, vill nog sparka ett tag till på eländet....

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Hema  
#179091 Haha :)

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Naders  
#179180 Det var ju synd att de inte satsade på att lösa problemen, vilka de nu var istället för att lägga ner produktionen?
Det är ju som sagt en trevlig såg att gå med i förstagallring och vid grövre röjning.
Måste även tillägga att de bägge exemplaren jag har fungerar klanderfritt.
Är dock noga med att blåsa filtret efter varje arbetspass om nu det gör någon inverkan :roll:
Någon skada kan det väl inte göra....

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Volundsmed  
#179198 den är go att ha till att hugga åkerrenar! :grin:

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Amatörhuggare 62  
#179350 339 an har väldigt goa handtag, perfekt styrning längs stammen när man kvistar, har två styck.
Men jag har haft otur, tycker dom är ostadiga. Men efter förgasarbyte så blev det drag i sågen.
Stihl nya Ms 201 a har ungefär samma handtagsuppbyggnad som 339 an.För gamla 200 an upplever jag som sladdrig. Ska testköra en 201 a snart. Försäljarn har en demo.

Användarvisningsbild

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#179440
Amatörhuggare 62 skrev:339 an har väldigt goa handtag, perfekt styrning längs stammen när man kvistar, har två styck.
Men jag har haft otur, tycker dom är ostadiga. Men efter förgasarbyte så blev det drag i sågen.
Stihl nya Ms 201 a har ungefär samma handtagsuppbyggnad som 339 an.För gamla 200 an upplever jag som sladdrig. Ska testköra en 201 a snart. Försäljarn har en demo.


Skriv gärna hur du tycker den är i jämförselse med Husqvarnan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Brumsten  
#179458 Problemet med 339:an brukar vara insugsgummit som är defekt. 543:an är en helt annan typ av såg.

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Brickan  
#179471 Jag köpte i vår en Stihl MS201 för att ersätta min ärvda Husqvarna 40. Jag ville ha en lätt, rapp maskin. Min MS201 är helt OK när den går, men den vill helt enkelt inte gå mer än två tankar på rad. Ibland bara en. När den fått påfyllt andra gången så vägrar den starta mer den dagen. Det är jobbigt att kvista vindfällen efter Dagmar, men det som helt kört slut på mig är startsnöret på MS201. Nu är den på verkstaden igen för fjärde gången. Den har redan fått ny förgasare. Så det är fortfarande den gamla Husqvarnan som får gå. Den känns tung efter MS201.

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Boarpan  
#179567 Har haft samma problem med sågar att de bara lägger av efter tanken. Det som jag gjorde var att lyssna efter den första pusten då bensinen inte når motorn längre och tanka då detta händer 2 min innan tanken är slut och på så sätt behöver man inte gå hem ilsken och trött bara trött

Avatar Fallback

Re: Ingen mer Husqvarna 339xp.

Hema  
#179570 Ja det är ju bara fördelar att göra så, dock är man dum o står o kör vidare, för man hinner nog lite till..(intalar man sig) Helt meningslöst.

Min Jonsered 2141, är inte jättesvår att få igång efter tankning (några extra dragningar), men den brukar vara jättesvag, så man får smeka med gasen o så vips är den med i matchen igen. Gasar man till för snabbt dör den. låter som om den inte orkar dra runt kedjan. Det blir att testa Boarpans tips.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).