Öppna kategorin

Alspån/Aspspån

8 inlägg 8337 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Alspån/Aspspån

McPede  
#176393 Hej!

Osäker på vart min fråga skulle placeras, så jag postar här.

Tänkte höra mig för om ni känner till något mer företag än Töreboda Flis AB i Sverige som framställer alspån eller aspspån?

Mvh
Fredrik



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Alspån/Aspspån

Camwood  
#176537 Nä ja vet ingen :sad: Vad har man de till :?: Och vilka volymer pratar vi om :roll:

Avatar Fallback

Re: Alspån/Aspspån

McPede  
#176555 Al-/ aspspån används till bl.a. burströ och/ eller rökning.
Jag behöver stora volymer, 1 kbm eller mer, men finns inte det så nöjer jag mig några 100 l. säckar. :)
Ingen som känner till något hyvleri/flis?

   TS
Avatar Fallback

Re: Alspån/Aspspån

Tosca  
#176564 Är det kutterspån eller sågspån du är ute efter?
Eller duger det med flisad vara?
I vilka trakter finns du?

Avatar Fallback

Re: Alspån/Aspspån

McPede  
#176571 Det jag är ute efter är det som säljs som burströ (som egentligen inte spån utan flis, mellan 2- 4 mm):
http://migrated.ifokus.se/uploads/354/3 ... 760304.jpg
http://www.herperschoise.se/PICTURE/803 ... sc9885.jpg


Jag är inte helt säker, men jag tror att varan är blåst? för att vara dammfritt. Någon som vet mer om så är fallet, eller är fliset redan så dammfritt att det inte behövs blåsas?

Jag finns i Sala men har inget emot att upptäcka Sverige :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Alspån/Aspspån

McPede  
#178478 Inte någon som har en aning?

   TS
Avatar Fallback

Re: Alspån/Aspspån

Engelthon  
#178541 Men har inte Camwood nått? Jag tror han hyvlar och sågar Asp eller har jag fel?

Användarvisningsbild

Re: Alspån/Aspspån

Camwood  
#178548 Ja jag hyvlar al men de e så lite volym :???: Men de jag hyvlar är bastupanel 12x69 dubbelfas de tar ja 19 kr lpm + moms sen trall 27x69 2 rk 39 kr lpm + moms :grin: Här är en bastu som ja byggt nu i juni trallen har en fris av al och resten asp :grin:
Camwood bastu 2012.JPG

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).