Traktorn i skogen

däck

5 inlägg 3317 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

däck

Simon.M  
#177524 Hej köpte mig en valmet 565-4 idag men framdäcken är nästan slut så jag behöver köpa nya.men snål som jag är så undrar jag om ni vet något billigt ställe eller billigt bra märke har set annonser på ett märkeå blocket som heter petlas dom verkar billiga är turkiska har ni någon erfarenhet av dom ?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: däck

Simon.M  
#177596 Sen undrar jag om det är skadligt för traktorn att köra 4hjulsdriften med för dåliga framdäck o hyfsade bak borde snurra i otakt kan jag tycka

   TS
Användarvisningsbild

Re: däck

Skogstomte  
#177668 Har haft Petlas diagonal runt om i sex år nu tror jag. De funkar bra! Och bra fäste.

Normalt ska framhjulen driva några procent för fort, för att det ska vara lättare att svänga. Är de slitna tappar du nog det mesta av överdrivningen. Man ska ju bara använda fyrhjulsdriften om det behövs, annars ska den vara urkopplad. Sköter man bara det så bör det inte vara någon fara.

Avatar Fallback

Re: däck

Simon.M  
#177669 Det låter bra dom var ju ganska billiga på däckonline

   TS
Avatar Fallback

Re: däck

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#177767 Jag har också turkiska Petlas och det funkar bra, livslängden jämfört med
"riktiga" märken vet jag ej.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).