Skotare

färsk på marknaden.

25 inlägg 10244 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
frekar88  
#17721 jo niu har jag kört några veckor i några slutaverkningar och det jag tycker fungerar bra men jag undrar hur man vet när man har fått upp ett bra tempo och vad man behöver producera....

Annars flytter det på bra men den skolan som jag går på nu skulle man klara av att köra 50 procent av en proffs förare, men vad innebär det?

Jag går nere på östbosklan i värnamo.... :lol:

   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17726 Svårt att säga vad man skall producera eftersom att alla körningar är olika. Det bästa är nog att prata med han du lör åt vad han anser prata om framstegen du har gjort och så klart vad som är mindre bra. :D

Avatar Fallback
Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17766 det är bara att köra mjukt å fint för farten den kommer eftersom

Avatar Fallback
frekar88  
#18594 jag har märkt att förare inte går ut ur maskinerna, utan dom sitter och äter och går inte ut ur maskinen... kan det bero på att do mär stressade och vad tycker ni om att gå ur maskinen och ta en paus...

   TS
Användarvisningsbild
masterchief  
#18614
frekar88 skrev:jag har märkt att förare inte går ut ur maskinerna, utan dom sitter och äter och går inte ut ur maskinen... kan det bero på att do mär stressade och vad tycker ni om att gå ur maskinen och ta en paus...

Tror inte det är stressen utan bekvämligheten som gör att man trycker i maskinen på sin rast :lol:
Ärligt hur många maskinförare hoppar ens ned på backen för att kissa?
Talar av egen erfarenhet :oops:

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18628
masterchief skrev:
frekar88 skrev:jag har märkt att förare inte går ut ur maskinerna, utan dom sitter och äter och går inte ut ur maskinen... kan det bero på att do mär stressade och vad tycker ni om att gå ur maskinen och ta en paus...

Tror inte det är stressen utan bekvämligheten som gör att man trycker i maskinen på sin rast :lol:
Ärligt hur många maskinförare hoppar ens ned på backen för att kissa?
Talar av egen erfarenhet :oops:


inte jag iaf :oops:

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18651 jag är oxå rätt dålig på att gå ur maskinen försöker att äta under g15 tiden.. vet att detta inte är så bra men har jag skotaren på samma hygge en varm vår dag då kan man sitta länge o prata skit i nån hög.. jag brukar försöka springa runt o kolla lite innan det blir mörkt för att se hur körningen ser ut så man kan planera upp det så bra som möjligt o inte står där när det hunnit bli mörkt o inte hittar några band vart gränsen går..

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18652 måste bara tilläga till mitt förra medelnade att en runda med data klaven blir det ju så lite motion får man ju :D

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#18671 Det är väldigt lätt att hamna i stressen att jobba mycket när man har timpenning och så mycket jobb man vill. Det gäller att ta sina pauser!

(Oj, nu kände jag mig gammal...)

Avatar Fallback
MF 165  
#18722 mm de e viktigt å röra sig lite om inte annat för att slippa (trucker buk) å sen tror jag att de hjälper mot nack å rygg ont med att jogga en runda på kvällen lr att gymma lite.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).