Skogsvagn (Huggarvagnar)

Lagom griplastarvagn till Dexta???

23 inlägg 17344 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Lagom griplastarvagn till Dexta???

gojan01  
#175832 Dum fråga: Hur i H-E får man med en bild???

   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Lagom griplastarvagn till Dexta???

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#175847
skogsforum1.jpg

Skogsforum2.jpg


Hur var det man sa: Det finns inga dumma frågor...

Användarvisningsbild

Re: Lagom griplastarvagn till Dexta???

totte  
#175854 Tillägg: Sen "Välj bild" och så "Bifoga filen", sen kan du upprepa om du vill ha med flera.

Avatar Fallback

Re: Lagom griplastarvagn till Dexta???

gojan01  
#175858 Här är ena vagnen bakom traktorn, men det blir nog den med dubbelram jag sätter kranen på. Får lösa stödbenen sedan...

   TS
Avatar Fallback

Re: Lagom griplastarvagn till Dexta???

gojan01  
#176841 Nu har jag fått upp kranen på en vagn, ska in till en smed och få hjälp med finliret.
Hoppas vagnskrället tål kranen när den står i framändan, verkar lite vinglig ännu. Skall stärka upp fästena, fixa hydrauliska stödben, byta lite släng samt rulla fram boggien lite.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lagom griplastarvagn till Dexta???

gojan01  
#231717 Inget av detta projekt bl3v av. Köpte en ny traktor istället, det blev en Deutz DX85 4x4. Så nu tippar vi inte baklänges nåt mer...
Dock skulle man ju ha en redig vagn att dra på...

   TS
Avatar Fallback

Re: Lagom griplastarvagn till Dexta???

gojan01  
#231718 Kärran på sista bilden efter deutzen åker med av bara farten, misstänker att boggien blir väl liggande i skogen en vacker dag. En annan nyttig erfarenhet: glöm inte hissa lyften innan man åker, effekten blir markberedning...

Fmv kranen går väl på traktorns hydraulik, att räckvidden är liten gör inte så himla mkt då vinchen är ganska stark. Vad som åker upp på önskelistan nu är snurrstol, montering av ventilpaket i bakrutan och på sikt ett vettigare ventilpaket. Hittar jag en billig bra vagn att bygga på så åker kranen över dit. Stödben och ventil till dessa har handlats hos weimer.
Så om någon vill ha en Dexta med rottnekran, hör av er.

   TS
Avatar Fallback

Re: Lagom griplastarvagn till Dexta???

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232016 Grattis till den nya traktorn. Hoppas den kommer på bild snart. Ofta blir det billigare
att köpa en komplett skogskärra men om man tycker det är roligt att bygga är det
ju en sak.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).