Skogsvagn (Huggarvagnar)

Byta tätningar i Patu vridhus

5 inlägg 5631 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Byta tätningar i Patu vridhus

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#176271 Jag har fått läckage på vrid huset på min Patu 400 kran.
Det läcker ut vid både övre och undre lagringen.
Någon som vet om det är svårt att byta Tätningar och bussning/lagring till kranpelaren.
Ungefärlig kostnad på delarna?
Tack på förhand :?:



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Byta tätningar i Patu vridhus

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#176325 Det är inte hydraultätningarna som läcker, det ska normalt sett inte vara tryck i vridhuset.
Bytte själv tätningar på min vagn och det var inte farligt dyrt kommer ej ihåg priset dock.

Avatar Fallback

Re: Byta tätningar i Patu vridhus

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#176337 Problemet löst demonterade tätningarna och åkte till tools momentum dom hade tätningar på lager,
enkelt att byta,fick slipa lite inuti rören då det fanns rost fläckar i dem.Det håller så länge det var bara några små fläckar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Byta tätningar i Patu vridhus

ÅsaNisse  
#176347 Låter som du skulle behöva byta olja. Hydraulolja rostar inte om det inte finns vatten i den.
Kan även bli knepigt till vintern när det fryser i ventilpaket osv. ( Säger jag när det håller på att bli sommar)?!?!

Avatar Fallback

Re: Byta tätningar i Patu vridhus

rormok  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#176350 Bra tanke jag tror att rosten har kommit när vagnen stod en säsong för ett år sen ,det var rost in mot vridkransen från neutral läge tror att det läckt från kranpelaren och ner i vridhuset. var en tydlig linje där packboxen legat mot röret i parkeringsläge .

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).