Skördare

Sågmotor

50 inlägg 21325 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sågmotor

mikado  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#47375 I
zeaflower skrev:
mikado skrev:hej!Har en Timberjack 1470D med en JD H480 och jag tycker att den börjar såga väldigt dåligt nu den senaste tiden. Kollade läckoljan i fredags (trycket) och det visade sig vara alldeles för högt så nu har jag beställt en 20cc busher så vi får väl se hur det går......

När kommer du montera den? måste komma ut och kika nån dag! jag slår en signal :wink:

I morgon så vi får väl se........... :o

Användarvisningsbild

Re: Sågmotor

skogsjan695xl  
#175454 lyfter en gammal tråd. Ni som kört med busher ett tag nu. Hur har de fungerat? Börjar misstänka våran motor börjar bli dålig. Ett komatsu 340 (sp 451) så den har ju supercut, nån som vet om det passar med 20cc busher i det aggregatet??

Avatar Fallback

Re: Sågmotor

valmetmange  
#175463
Engstrand skrev:Jo de är bra mycket tyngre än en "vanlig". Men du kör i princip aldrig av en kedja tack vare det,sen kapar det utav sjutton åxå! Men de kan ju vara så att de går tyngre.
Om sågmotorn skulle vara för högt påställd vetefan om man vill ändra. Blir ju helt annat flyt i körningen när det sågar riktigt bra på grov skog.
Är det nån som har testat de nya sågmotorerna? Bucher lr. bocher nånting???

http://www.jpsteknik.com/swe/harvesterf2.htm
Här köpte chefen våran bucher funkar bra tycker ja.sitter på ett logmax 5000D.väldigt snabb motsvarande orginal.

Användarvisningsbild

Re: Sågmotor

Skogshuggarninorr35  
#175467 Vi kör bucher på bägge aggregaten (jd 412, 754) och det funkar fint och det är ju supercut på dom bägge.
Håller fan så mycket bättre än dom gamla skitmotorerna som var slut på ett år

Användarvisningsbild

Re: Sågmotor

skogsjan695xl  
#175470 okey. Våran är drygt ett år. Nästan 3000 timmar. Såg idag aty det läcker ur utgående axel. Sen tycker jag det är dålig fart i den. Hugger vi grovt så vill det bli kapsprickor om man inte tar stöd mot nått.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).