Skotare

Kraninställning John Deere

9 inlägg 6295 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kraninställning John Deere

#Pontus#  
#175381 Nån som har en bra kraninställning till john deere ?

Tycker den känns lite " on / off " just nu !

//Pontus


Senast redigerad av #Pontus# tor 16 aug 2012, 23:55, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Kraninställning John Deere

JD 2006  
#175389 Har du ingen grundinställning??

Låter konstigt om det är bara på och av, brukar inte vara riktigt så jäkligt..

Det är svårt att skriva hur du skall ställa in kranen....det är ju som vanligt svårt att svara på en fråga om maskin en fast man sitter i en varje dag. Sitter man i förarstolen kan man helt plötsligt svara på de mest knepiga saker :???: :smile:

Basic...

Ramper är för hur "segt" "mjukt" kranen startar samt slutar.

Min/Max ström är ju som det låter ganska logiskt.

Sen så kan man inte säga exakt vad du skall ställa värdena på då det kan skilja ganska mycket mellan två exakt likadanna maskiner.

Avatar Fallback

Re: Kraninställning John Deere

novis??  
#175397 ojoj svårt att förklaramen pröva att ställa ramper o prog på noll sedan ställer du min som så .Börja dra upp min så att funktionen värkligen går,sedan drar du ner minström så att funktionen stannar sedan ner 10 enheter klart. max strömmen ställer du sedaneftewr din kran förmåga! föresten minströmmen ställs med kran spak fullt dragen.gör sist men inteminst en kalibrering av spak lycka till

Avatar Fallback

Re: Kraninställning John Deere

Blivande snickare  
#175399 Dra försiktigt i spakarna :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Kraninställning John Deere

JD 2006  
#175415
novis?? skrev:ojoj svårt att förklaramen pröva att ställa ramper o prog på noll sedan ställer du min som så .Börja dra upp min så att funktionen värkligen går,sedan drar du ner minström så att funktionen stannar sedan ner 10 enheter klart. max strömmen ställer du sedaneftewr din kran förmåga! föresten minströmmen ställs med kran spak fullt dragen.gör sist men inteminst en kalibrering av spak lycka till


När man ställer in kran så stå för det första helt plant med maskin, sen det där med minström är väl så att när du håller t.ex. kransväng fullt utslag så skall man "ana" att kranen rör sig, Då är det perfekt.

Ramper får man nästan ställa efter vad man känner lagom :???: Man kan få en mycket lugnare maskin men man kör mer virke ändå :smile:

Användarvisningsbild

Re: Kraninställning John Deere

#Pontus#  
#175418 -
Senast redigerad av #Pontus# tor 16 aug 2012, 23:51, redigerad totalt 2 gånger.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kraninställning John Deere

Skogshuggarninorr35  
#175419 Är ni fler som kör så prova dom andras inställningar och kopiera sedan över den som passar dig bäst.
Du har ju även grundinställningen från fabrik att utgå från också :smile:

Användarvisningsbild

Re: Kraninställning John Deere

#Pontus#  
#175422
Skogshuggarninorr35 skrev:Är ni fler som kör så prova dom andras inställningar och kopiera sedan över den som passar dig bäst.
Du har ju även grundinställningen från fabrik att utgå från också :smile:


jajamen , ska prova kranen på andra föraren få se hur den går !

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kraninställning John Deere

Cruiser_no1  
#175432 Du verkar ju ha missat en del i utbildning på maskin! Få ut en tekniker som visar dig grunderna!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).