Avverkning (slutavverkning)

Senaste haveriet ni hade

146 inlägg 104449 visningar 44 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Senaste haveriet ni hade

finskpinne  
#171012
ravi1840 skrev:Kjørte en sylinder stång inn i flishuggaren en erjo 9-80. Må ta av og rette akselen til trumman!! Kommer aldri til å glemme den smellen!!


Hur i helvete fick du in en cylinderkolvstång i flistuggen?? Var det en kolvstång från den maskinen du lastade med eller var det en kolvstång som låg i vältan??

Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Senaste haveriet ni hade

EStenberg  
#171224 Längdgivaren

Avatar Fallback

Re: Senaste haveriet ni hade

ravi1840  
#172442 Det var selvfølgelig en som låg i veltan.Ikke veldig fornøyd med dem som hadde kjørt grot der!! Var i nærheten av tett bebyggelse så kan jo være en jævel som har slengt den i kvistveltan.

Avatar Fallback

Re: Senaste haveriet ni hade

4WD  
#172485 ?
Senast redigerad av 4WD tor 07 jun 2012, 15:28, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Senaste haveriet ni hade

roger82  
#172640 4-hjulsdriften på fiat 680 dth. För en gångs skull lite flyt, en låsring på drivaxeln hade flyttat sig så att axeln hoppat ut ut hylsan till framaxeln, ja just de handtaget till planteringsredskapet brast också :)

Avatar Fallback

Re: Senaste haveriet ni hade

wrytter  
#172677 1710an går så fint, inte ett haveri på ja vet inte hur länge. Nån slang ute i gripen men det kan man ej klaga på. Men snart börjar markberednings säsongen och då känner jag att denna tråd kan nog komma att användas frekvent....

Avatar Fallback

Re: Senaste haveriet ni hade

joel87  
#173718 Matarvalsmotor 6000 tim Logmax 5000D

Avatar Fallback

Re: Senaste haveriet ni hade

4WD  
#175033 ?
Senast redigerad av 4WD tor 07 jun 2012, 15:29, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Senaste haveriet ni hade

Skogstinsen  
#175127
4WD skrev:Knäckte lyftstaget till hydraullyftarmen till 165-an med starkranen. En redig stock och för mycket från sidan blev lite för mycket..
Nu svetsat och förstärkt. Provkört med gott resultat. Tur man har grejor.




4WD skrev:Knäckte lyftstaget till hydraullyftarmen på Dextan denna gång också med starkranen.
Tre massabitar i bunt, dock i mindre format och för mycket från sidan blev tydligen för mycket.
Tur man har utrustning för läkning...



Man brukar säga en gång ingen gång men 2 gånger en gång för mycket. En fråga; Hur bär du dig åt? Du måste ju göra galet när det går sönder 2 gånger, lärde du dig inte från första gången :?:

Användarvisningsbild

Re: Senaste haveriet ni hade

Skogstomte  
#175148 Helgens bravader:

Laddningslampan började "gloa" på 1056. Ingen laddspänning. Tog ut regulatorn, ena kolet hade en kant, den hade missat släpringen lite. Bakom regulatorn satt ett bleck. Det var oxiderat. Täljde av kanten på kolet och rengjorde blecket. Ok!

Vägsladd Vreten. Vajern som håller sladden uppe när man lyfter rök av. Byte i fält (mitt på vägen) 🙏

Avatar Fallback

Re: Senaste haveriet ni hade

4WD  
#175151 ?
Senast redigerad av 4WD tor 07 jun 2012, 15:29, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Senaste haveriet ni hade

Skogshuggarninorr35  
#175154 Eller släpp på bromsen på kranen så den inte drar så hårt :wink:

Avatar Fallback

Re: Senaste haveriet ni hade

4WD  
#175156 ?
Senast redigerad av 4WD tor 07 jun 2012, 15:29, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Senaste haveriet ni hade

Uffe  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#175159 Hur gör du för att spänna dem? Har inte vågat prova. Måste man plocka isär mycket?

Avatar Fallback

Re: Senaste haveriet ni hade

mrvimek  
#175161 fick byta drev i växellåda på min vimek efter 1000 t men men så är de ;)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).