lör 12 maj 2012, 20:31#174918
finskpinne skrev:Dom gröna maskinerna var väl riktigt bra medan det bara var vi finnjävlar å ni svenssons som hade ansvaret över tillverkningen. Jag har åtminstone den uppfattningen att många konstiga och onödiga detaljer har skitit sig efter att jänkarna blandade sig i... Jag tänker t.ex på dom värmekranar i e-hytterna som har krånglat för väldigt många. Vad var det för fel på den värmekranen som användes före JD tiden?? Varför byta ut nåt som fungerar??
Tjaa,var (är) väl inget fel på värmekranen,däremot hade Pekka och Ivan på monteringen svängt ritningen oppochner så att ett stort antal kopplades fel
Beträffande nödutgången så har nog nåt gått väldigt fel.....
Själv förstår jag inte att inte felet uppmärksammades under prototestandet
Tex en av punkterna under vårat 1910 test var att "hur kommer man ur hytten om traktorn stjälper".
Men på en skotare så kan ju inte både dörr och bakruta blockeras.
Vi testade dock aldrig om rutan kunde lyftas upp
,bara att den enkelt kunde öppnas.
När sen maskinerna kommit i serieproduktion är det betydligt värre att åtgärda felet.
Hoppas på en snar lösning
Samlar på grönt skrot,ja och lite rött oxå....