Skogsnyheter

Södras VD avgår

19 inlägg 11682 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Södras VD avgår

Skogstomte  
#174488 Södras VD avgår med omedelbar verkan.

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/sodras-vd-tvingas-ga%283264131%29.gm



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Södras VD avgår

Midgård  
#174503 Han avgår inte, han sparkas!

Avatar Fallback

Re: Södras VD avgår

macke  
#174505 http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=5100579 Ruggigt mycket pengar får han totalt 25 mille enligt radio kronoberg.
Så han kan nog köpa sig en riktigt mjuk och fluffig kunde å sitta på om det ömmar när han sätter sig.

Avatar Fallback

Re: Södras VD avgår

volvo_buster  
#174539 Tur man inte vatt med å betalt där!!!!!!!!

Användarvisningsbild

Re: Södras VD avgår

Skogstomte  
#174604 Näste man till rakning http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/aven-sodra-timbers-vd-har-avgatt%283265254%29.gm

Vad är det som händer egentligen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Södras VD avgår

totte  
#174611 Det som alltid händer när det inte går bra nog, man sparkar tränarna.

Avatar Fallback

Re: Södras VD avgår

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174618 Södras gubbar måste nog ut på fältet för att visa upp sig.
Sitta i stugvärmen på kontoret ger inga virkesköp.
Många andra bolag har förstärkt sin inköparavd. senare år.
Ombildningen av SBO-områdena trorj ag inte föll i god jord.
För långt till presumtiva medlemmar/säljare.
Hoppas någon frågar på årstämman vad som händer i Södra!

Avatar Fallback

Re: Södras VD avgår

Ulf  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174621 Du har en poäng där, Röjkvist...
Sitta på arselet och vara oanträffbar eller aldrig ha tid att prata, ger inget bra läge för virkesaffärer..
Utöka mängden kontor och personal vore nog en bra idè..samt en lite ödmjukare inställning till dom som skapar deras levebröd.
Mvh. Ulf

Användarvisningsbild

Re: Södras VD avgår

Skogstomte  
#174631 Ja, Röjkvist och Ulf, absolut är det så, iaf tycker jag det. SBO-kontorens uppgift är ju mycket större än att köpa virke, om allt funkar ska det ju vara en serviceinrättning för medlemmarna som ska vara lättillgänglig och nära.

   TS
Avatar Fallback

Re: Södras VD avgår

volvo_buster  
#174649 Probelmatiken är väl som med alla kooperativ, se på bla Arla, Scan mm mm man glider ifrån medlemmarna och kärnverksamheten. Södras inkomster kommer ifrån massa-industrin och inte deras sågverk. Tror att alla som jobbat lite för "nära" koncernchefen sitter lite löst och styrelsen är tvunga att ta till åtgärder inför det stundande mötet.

Inte för att jag är medlem men jag är verkligen glad att man inte behöver vara med och betala dessa höga avgångsvederlag, bonusar och dylikt. Tycker att detta ska styrelsen ställas till svars för i ALLA bolag oavsett!!!!!

Användarvisningsbild

Re: Södras VD avgår

Skogstomte  
#174652 Jo, tyvärr har vi ju många facit på att medlemskooperativ inte funkar i längden, i slutänden kan de tom motverka sina egna syften. Framtiden får utvisa om Södra redan är där eller om det tar ett tag till.

   TS
Avatar Fallback

Re: Södras VD avgår

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174681
volvo_buster skrev: Inte för att jag är medlem men jag är verkligen glad att man inte behöver vara med och betala dessa höga avgångsvederlag, bonusar och dylikt. Tycker att detta ska styrelsen ställas till svars för i ALLA bolag oavsett!!!!!


Du får vara med och betala de höga lönerna hos de andra köparna av ditt virke istället. Grattis.

Avatar Fallback

Re: Södras VD avgår

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174724 Mera sparkar på olika VD

http://www.lantbruk.com/skog/sodra-storstadar-i-toppen

Användarvisningsbild

Re: Södras VD avgår

ananders  
#174743 Det är kanske dags att ta ut sitt insattskapital och lämna skutan innan den sjunker.

Tycker också att den sista omorganisationen inte var så bra då många medlemmar kom längre ifrån sitt SBO-kontor.

Det är en ganska märklig vecka, att ena dagen vara en, iallafall utåtsett, en hyllad ledare och sedan dagen efter bli en syndabock. Sedan samtidigt har de flesta av de som fått gå varit i företaget i en lång rad av år och har nog då blivit lite hemmablinda och fastnat lite i en "vardagstrall" som de trivts i.

Ibland kan en sådan här hårdhänt förändrig vara nödvändig för att företaget ska få en nytändning och jag hoppas innerligen att detta är ett sådant tillfälle och att styrelsen och den kvarvarande ledningen vet vad de har gett sig in i. Och att det är värt alla de miljoner kronor som de nu betalar ut i avgångslöner och avgångsvederlag.

Avatar Fallback

Re: Södras VD avgår

volvo_buster  
#174744
Mangan skrev:
volvo_buster skrev: Inte för att jag är medlem men jag är verkligen glad att man inte behöver vara med och betala dessa höga avgångsvederlag, bonusar och dylikt. Tycker att detta ska styrelsen ställas till svars för i ALLA bolag oavsett!!!!!


Du får vara med och betala de höga lönerna hos de andra köparna av ditt virke istället. Grattis.


Måhända att de har höga löner men knappast några avgångsvederlag i den storleksklassen. Jag är själv sågverksfostrad den långa vägen så jag vet vilka löner som finns i den branschen och de är tillnärmelsevis inte i närheten av de "stora" drakarna på denna svajiga marknad.

Så jag tackar för ditt grattis och lägger det åt sidan :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).