Skördare

E-skördare - Dödsfälla?

125 inlägg 44725 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173352 ni får alltså inte lös rutan överhuvudtaget?

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

_Espen  
#173375 Vi i norge har fått informasjonsbrev om dette.Løsningen var visst å smøre hengslene ofte..

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173395 Fy fan så jävla dåligt på ren svenska.

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

novis??  
#173442
_Espen skrev:Vi i norge har fått informasjonsbrev om dette.Løsningen var visst å smøre hengslene ofte..

å köpa slgghammare o ätasteroider??????för smörja ja det är då det dummaste jag hört

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

novis??  
#173443
ume skrev:ni får alltså inte lös rutan överhuvudtaget?

icke utan slägga utifrån

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173474 lysande....

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

novis??  
#174191 hej ni på forumet söm kör john deere E serie skördare har ni blivit erbjuden 5sek demon och har ni prövat lyfta av rutan?Det där larvet om infettning av gång järn är nys för dom är väldigt feta frän fabrik så det är ej bekymmret.Hur ska man gåvidare vi har inte blivit kontaktade i varje fall ska pröva att få kontakt med jds huved ansvariga för säkerhet å höra om dom har hört nått om vad som vi i sverige har sett som ett bekymmer kanske inte det finns nått säkerhets tänk i amerika?

Användarvisningsbild

Re: E-skördare - Dödsfälla?

Timberjack74  
#174269 Vi har då inte sett röken eller hört nå om den där 5sek demon på våra e serie maskiner...

Användarvisningsbild

Re: E-skördare - Dödsfälla?

Valmet Anders  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174408
novis?? skrev:hej ni på forumet söm kör john deere E serie skördare har ni blivit erbjuden 5sek demon och har ni prövat lyfta av rutan?Det där larvet om infettning av gång järn är nys för dom är väldigt feta frän fabrik så det är ej bekymmret.Hur ska man gåvidare vi har inte blivit kontaktade i varje fall ska pröva att få kontakt med jds huved ansvariga för säkerhet å höra om dom har hört nått om vad som vi i sverige har sett som ett bekymmer kanske inte det finns nått säkerhets tänk i amerika?

Förbannade finnjävlar som Kalle Borg skulle ha sagt :) blir lite knivigt å ta sig ut ur hytten här nere i stenskravlet Ytterhogdal där hytten aldrig står plan förutom på köjjplan,har du ingen grävare å komma med novis?? ;)

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

Herr Krånglin  
#174562 Finnjävlarna rår nog för allt dåligt enligt han :grin:

Användarvisningsbild

Re: E-skördare - Dödsfälla?

finskpinne  
#174617 Dom gröna maskinerna var väl riktigt bra medan det bara var vi finnjävlar å ni svenssons som hade ansvaret över tillverkningen. :lol: Jag har åtminstone den uppfattningen att många konstiga och onödiga detaljer har skitit sig efter att jänkarna blandade sig i... Jag tänker t.ex på dom värmekranar i e-hytterna som har krånglat för väldigt många. Vad var det för fel på den värmekranen som användes före JD tiden?? Varför byta ut nåt som fungerar??

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

wrytter  
#174659 Den värmekranen var väl billigare att köpa in i jänkarnas land..

Användarvisningsbild

Re: E-skördare - Dödsfälla?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174662 dom skicka väll nån full mexare som druckit grova mängder tequila när dom skulle inhandla delar till e serien, det är ju mycke mexico grejjer på dom nu... :roll:

   TS
Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

Fredrik N  
#174874 Var i Sunne idag på Södraviken, dom hade öppethus idag. Pratade då med en reprensetant för JD som var där och vissade deras maskiner.Nu skall det tilläggas att jag inte kör någon skördare själv och det gjorde jag klart för personen ifråga.
Jag berättade vad jag hade läst om här, och två personer jämte påpekade att det även fanns ett klipp på Y-Tub. Han påpekade att dom inte får släppa ut en maskin på marknaden om det inte finns två utvägar, det måste det finnas. Han hade aldrig hört något om att det skulle vara problem med att ta sig ut i vissa situationer, men det har han nu.
Vid påståendet att det inte hade före kommit någon visning hur man andvänder nödutgången så sa han att det alltid före kommer en demonstration av maskinen vid över lämnandet, om det var en visning på hur nödutgången fungerade vet jag dock inte.
Tipsade honom om att det fans en del mat nyttigt att läsa på detta forum.

Avatar Fallback

Re: E-skördare - Dödsfälla?

novis??  
#174883 en visning hur det är tänkt men ej funker får man vid inskolning ingen obs ingen av ett 20 tal e-skördar förare har fått någon praktisk demo utan oftast en halv dags intro om garantier men enligt det senaste ska MAGNUS SAMUELSSON komma ut o lyfta av rutan sedan byter han plats med en från cirkuscirkör o vipps så har hon han kommit ut :lol: fasst det är ju inget att skämta om med dom nya partikelfiltren som det skrevs om i sissta numret av trucking så skulle brandrisken öka så snart får väl vi läsa grilltipps nä vi får hoppas jd kollar upp hyttens utrymning

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).