Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Köpa VW Caddy, vanliga fel?

26 inlägg 104023 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpa VW Caddy, vanliga fel?

M_M  
#170626 Funderar på om inte nästa bil blir en Caddy från -04 och nyare. Vill nog ha en diesel med manuell låda.
Vad är era synpunkter på den bilen? Nåt man bör tänka på eller titta närmare på när man köper begagnat? Vanliga fel på bilmodeller brukar ju krypa fram med tiden.



   TS
Avatar Fallback

Re: VW Caddy

kapsylen84  
#171921 jag har en som firmabil den har rullat 14.000 mil o har inte haft något som helst problem med den men ska du ha en så köp en turbodiesel 105 hk isåfall min är en vanlig 75 hk diesel slö som bara f..n det är så lastbilarna dra ifrån mig

Avatar Fallback

Re: VW Caddy

M_M  
#171922 Jo, det är ju turbodieseln som var tanken.

Tack för lite input :)

   TS
Avatar Fallback

Re: VW Caddy

dexter  
#171923 Köp en automat, annars får du rycka i spaken hela tiden.. sen är caddy HD vääldigt fin och lite piggar än "vanliga" caddy

Avatar Fallback

Re: VW Caddy

M_M  
#171924 Gillar ju att rycka i spaken... :oops:

   TS
Användarvisningsbild

Re: VW Caddy

machonisti  
#171928 Oj fredagshumor" nu sitter man efter jobbet på lite bitzer humör" om man själv inte vill rycka i spaken kan man använda automt då eller? :surp:

Avatar Fallback

Re: VW Caddy

Andreas_93  
#172860 Åker bl.a. en VW Caddy dsg, största nackdelen som skogsbil är väll att den är låg undertill.
Annars skulle jag kunna rekomendera Fiat Stradan med 1,3l turbo dieseln i

Användarvisningsbild

Re: VW Caddy

halvproffs  
#172875 Åker i en 05 Caddy är nöjd med den. 105 hästarn är ett måste. Har bytt avgassystemet och bromsskivor på den. Tror det är allt. Man ska inte vara över 185cm lång för man får inte tillbaka stolen tillräckligt då. Handtaget på skjutdörren bucklar till plåten på dörren när man öppnar den så galven släpper. Kommer inte på nå mer.

Avatar Fallback

Re: VW Caddy

MG:s  
#172878 Har haft en 07:a i jobbet och den gick klockrent under min ägotid, var 105 hk motor med man låda.
De ända negativa var väll bränsle törsten ca 0,75 milen blandad körning.
Åker idag Citroen berlingo och den drar 0,55 blandad körning.

Användarvisningsbild

Re: VW Caddy

halvproffs  
#172883 Min har dragit 0,55 i snitt dom åren jag har haft den. Var ner till tyskland med släpvagn och då drog den 0,72.

Avatar Fallback

Re: VW Caddy

M_M  
#172888 Hur är det med serviceintervaller och kostnader på t.ex vattenpump och kamrem, bromsar o.s.v?

   TS
Avatar Fallback

Re: VW Caddy

Windsor  
#272867 Jag har en caddy 4motion -09 som jag kört 12 000 mil med. Det absolut enda jag bytt på den hittils är bromsarna bak, men vw påstod att det var mitt eget fel då jag inte bromat tillräckligt hårt :P men vem vill ha en kombidunk som ligger och rinner ut där bak. Utöver det så är det ju såklart service och däckbyte som gjorts. Kan inte säga annat än att jag är supernöjd med den, men om du skall köpa en så är det två saker som nästan är ett måste.
1. Motorvärmare med fjärrkontroll, guds bästa uppfinning!
2. Extra lysen, VWs helljusen lyser inte sig själva!

Sen är fyrhjulsdriften fruktansvärt skönt framåt höst och vinter där det serveras både leriga åkrar och snöiga vägar.

Ska du ha en begagnad caddy så sikta på nån som gått under 8 eller över 12, för vid 12 är där en stor service med kamremsbyte och den är inte jätte billig.

Avatar Fallback

Re: VW Caddy

mrvimek  
#273249 jag har en caddy 09 som ja har både som till jobbet och hemma bruk och även till skogen och visst är de mycket med snö så är tungt att ta sig fram men annars är den en skön bil men mycket plats för saker och har bara gjort service och kamrem och den var inte så dyr :)

Avatar Fallback

Re: VW Caddy

Windsor  
#273725 Vem bytte din kamrem? Eller vad tjänar du i månaden? :)

Avatar Fallback

Re: VW Caddy

Homo abies  
#275939 Caddy life tdi -09 underbar bil !!! Men, lacksläpp vid sidodörrshandtagen.... följetong som hållit på sen transporter -04? OCH den är alldeles för högt växlad på 1:an och backväxeln för att tåla 1500kg släp! detta resulterade för mig i kopplingsbyte redan vid 15500mil :( -annars är den underbar!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).