Skördare

DIESELSTÖLDER

16 inlägg 7998 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

DIESELSTÖLDER

novis??  
#172421 I natt tog dom lastbilen av diesel tjuvarna som härjar hälsingland härjedalen mmdommed golf som rekfordon efter 2 inbrott samma helg hos samma entrepenör i kårböletrakten lyssna på radiogävleborg 7.30sändning 2.45in i prog



   TS
Avatar Fallback

Re: DIESELSTÖLDER

novis??  
#172423 en av tjuvarna togs av polis som var på plats 10min efter påringning

   TS
Användarvisningsbild

Re: DIESELSTÖLDER

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172431 http://op.se/lanet/harjedalen/1.4640053 ... ar-garning

Användarvisningsbild

Re: DIESELSTÖLDER

Mäki  
#172447 Det är på tiden dom får bort några av skitarna. Bra

Användarvisningsbild

Re: DIESELSTÖLDER

halvproffs  
#172448 Dom var här i Hedesunda för två veckor sedan och larmet gick direkt via facebook och sms så här gick dom nog bet vad jag vet.

Användarvisningsbild

Re: DIESELSTÖLDER

skogsjan695xl  
#172510 Dom tog 2 utländska män härom dagen på bargärning utanför Arvika. Dom kommer få fängelse och sen utvisas.

Avatar Fallback

Re: DIESELSTÖLDER

jd6630  
#172513 va på möte för ett tag sen om just diesel stölder , va lrf polisen och länsförsäkringar som ordnade mötet..... o de va mycke bla.bla.bla o du får inte o du får inte. men så satt de e tt par äldre män o sa ,men vafan de va som efter kriget, då stals de osse som fan,men då hade bönder o mackar börjat sätta elström runt tanken...ja de e kanske enda sättat snart o klara saj från de. men de e absolut förbjudet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar Fallback

Re: DIESELSTÖLDER

novis??  
#172562 dom här var nog inget vanligt synligt bus men kanske nån här på forumet har handlat diesel?mm av dessa dom hör hemma i enköpingstrakten en vitMAN med sug utrustning å såg utrustning :roll: huggarn har bild lägg uppden.bilen som dom rekar med är från njutånger hälsingland så viss koppling till hälsinge köpare får väl förmodas(RÖD GOLF)
Senast redigerad av novis?? ons 25 apr 2012, 10:52, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: DIESELSTÖLDER

Skog  
#172567
halvproffs skrev:Dom var här i Hedesunda för två veckor sedan och larmet gick direkt via facebook och sms så här gick dom nog bet vad jag vet.


Ja, om det inte va de som snodde av Storas eget maskin lag då å de var rätt mycket :???:

Användarvisningsbild

Re: DIESELSTÖLDER

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172585 här är en bild från en åtelkamera när tjuvarna är på plats

Avatar Fallback

Re: DIESELSTÖLDER

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172592 Bra att systemet funkar!!

Har dom mest tömt tankar eller har dom varit på maskiner oxå?

Användarvisningsbild

Re: DIESELSTÖLDER

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172630 6 kubik diesel blev stora av med här,men är väl inte sagt att de är samma gäng.
Polisen påstod att de var i samarbetet med österländska åkerier. Lastbilerna tankades upp eftersom de passerade..

Användarvisningsbild

Re: DIESELSTÖLDER

skogsjan695xl  
#172657 de hade tagit ytterligare 1 diesel tjuv utanför årjäng, men efter han erkänt så släpptes han.

Användarvisningsbild

Re: DIESELSTÖLDER

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#365923 Ny brottskod ska hjälpa polisen motverka dieselstölder http://www.atl.nu/entreprenad/ny-brotts ... lstolderna
/Niklas

Avatar Fallback

Re: DIESELSTÖLDER

rikard_e  
#365926 Då kanske det snart är värt att börja anmäla stölderna.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).