Skördare

Valmet 901?

7 inlägg 4030 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valmet 901?

Karlsson578  
#172460 Hej! Har väldigt lite information än så länge men fått nys om att det står en valmet 901 ute i skogarna en bit hemifrån.

Den hade tydligen plötsligt stannat ute i skogen under drift och har stått där nu i säkert 2år, och ägaren har tydligen inte engagerat sig att försöka laga den.

Nu vet jag ju inte vad det är för fel, men om man skulle ta reda på vad det skulle kunna vara och om det skulle vara rimligt ''enkelt'' att reparera och att man får den för ett vrakpris skulle en sådan maskin vara något att satsa på?

Den gick bra när den fungerade. Kan ju vara ett enkelt fel samtidigt som det kan vara totalhaveri!

Hur är det på de där maskinerna? är de datorstyrda motorer o.d eller hur fan funkar de.?

Är inte rädd för att skruva, men vill ju helst att den skall gå lite mer än man skruvar.

Kunde ju vara bra kompletering till mini 578:an som äntligen går bra efter timmar av skruvande, ny pump och en massa felsökning.

En 4-hjulig -90talare är stort sett allt jag vet.

Tack på förhand // Karlsson



   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 901?

skogogräv  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172465 Man kan alldrig ha för många maskiner.

Avatar Fallback

Re: Valmet 901?

Karlsson578  
#172468 Haha Du säger det magnus ;) skickar ett pm till dig!

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 901?

prodilass  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172476 är den röd svar eller bara röd i färgen?

Avatar Fallback

Re: Valmet 901?

samuel  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172549 Vart i landet står den? jag kanske kan veta vems den är.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 901?

Valmet860  
#172550 Om det inte är pump eller åkmotor kan det vara pumpdrivningen en plast skiva mellan dieselmotorn och pumpen.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 901?

Kse  
#172552 Kan ju som du säger vara allt från en säkring till skuren motor.
Försök få fram mer info om fel, årsmodel mm.
Alltid intressant med skogsvrak. :mrgreen:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).