Skotare

hytter

29 inlägg 9499 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
ÖSA4ever  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17071 Gremo visade ju en prototyp på elmia ett år.En hängande stol i hytten om jag fattade det rätt.Någon som hört nå mer om det?

Rottne skotare
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17073 gremo har ratt i sina iaf och rottne har hitills men troligen inte så länge till :?

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17074 Ratt är så gutt på vägen å vila armen på. spakstyrning får man alltid va så mö försikttigare med å passa.
I Valmet sitter man så bra å gutt på väg med rattstyrning.

Användarvisningsbild
Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17181 Tycker det fungerar bra med ponsses "miniratt", tyckte mest ratten var i vägen på rottnen jag hade innan. Enda fördelen som jag ser det är väl att man kan byta körställning ibland om man har ratt...

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17199
Johan_84 skrev:Tycker det fungerar bra med ponsses "miniratt", tyckte mest ratten var i vägen på rottnen jag hade innan. Enda fördelen som jag ser det är väl att man kan byta körställning ibland om man har ratt...


Storleken på ratten har ju ingen betydelse bara det finns en ratt där är det viktigaste.
Som ponnsen lille elektriske eller valmets servo.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17218 Men den stjäl ju en jädrans massa plats i valmeten ratten. Tycker de går bra å vingla fram med spakstyrningen. Svårt å få in medpassagerare med ratten i vägen. :P

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#17228
Engstrand skrev:Men den stjäl ju en jädrans massa plats i valmeten ratten. Tycker de går bra å vingla fram med spakstyrningen. Svårt å få in medpassagerare med ratten i vägen. :P



hörs på dej att du gillar gröna maskiner :D och då är vi 2 :lol:

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17231 Hehe,grönt är ju en fin färg. Näee,men de finns väl flera maskiner som inte har ratt. Ponsses kör ju åxå utan...Om man inte den lilla runda på armstödet som ratt då. Men det är sällan vi hjular några längre sträckor åxå....Känner du till Reijo Mattilla i Ramnäs förresten??

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#17245
Engstrand skrev:Hehe,grönt är ju en fin färg. Näee,men de finns väl flera maskiner som inte har ratt. Ponsses kör ju åxå utan...Om man inte den lilla runda på armstödet som ratt då. Men det är sällan vi hjular några längre sträckor åxå....Känner du till Reijo Mattilla i Ramnäs förresten??



aah :D men bor inte han i skinskatteberg? visst kör han ponsse?

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17246 Ja de kanske de va,hade för mig att han höll på bygga en kåk i Ramnäs när ja jobbade åt honom. Stämmer att han har ponsse. Körde buffalo skotare åt honom ett tag. Han hade en ny beaver å en cobra skördare då som jag körde efter.
Såg för ett tag sen att han annonserat ut alla maskiner på blocket. Hört nå om att han ska lägga av/trappa ner...

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#17247
Engstrand skrev:Ja de kanske de va,hade för mig att han höll på bygga en kåk i Ramnäs när ja jobbade åt honom. Stämmer att han har ponsse. Körde buffalo skotare åt honom ett tag. Han hade en ny beaver å en cobra skördare då som jag körde efter.
Såg för ett tag sen att han annonserat ut alla maskiner på blocket. Hört nå om att han ska lägga av/trappa ner...



nej har inte så bra koll på han sen en kille drog till mosanbiq som körde extra åt honom :? så vet inte så mycket om han. vart bor du då? 8)

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17253 i H20 har jag en styrspak (typ ratt) som jag trycker ner i golvet när jag ska flytta på väg.. funkar kannon.. ligger bakom stolen när den inte används så den tar ingen plats

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17258 Jag kommer inte från dedär trakterna egentligen...Bor i ett litet samhälle utanför Gävle.
När jag jobbate åt Reijo veckopendalde jag och bodde i en lägenhet han hade i surahammar.

Bonden/Ramnäs skrev:
Engstrand skrev:Ja de kanske de va,hade för mig att han höll på bygga en kåk i Ramnäs när ja jobbade åt honom. Stämmer att han har ponsse. Körde buffalo skotare åt honom ett tag. Han hade en ny beaver å en cobra skördare då som jag körde efter.
Såg för ett tag sen att han annonserat ut alla maskiner på blocket. Hört nå om att han ska lägga av/trappa ner...



nej har inte så bra koll på han sen en kille drog till mosanbiq som körde extra åt honom :? så vet inte så mycket om han. vart bor du då? 8)

Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#17286
Engstrand skrev:Jag kommer inte från dedär trakterna egentligen...Bor i ett litet samhälle utanför Gävle.
När jag jobbate åt Reijo veckopendalde jag och bodde i en lägenhet han hade i surahammar.

Bonden/Ramnäs skrev:
Engstrand skrev:Ja de kanske de va,hade för mig att han höll på bygga en kåk i Ramnäs när ja jobbade åt honom. Stämmer att han har ponsse. Körde buffalo skotare åt honom ett tag. Han hade en ny beaver å en cobra skördare då som jag körde efter.
Såg för ett tag sen att han annonserat ut alla maskiner på blocket. Hört nå om att han ska lägga av/trappa ner...



nej har inte så bra koll på han sen en kille drog till mosanbiq som körde extra åt honom :? så vet inte så mycket om han. vart bor du då? 8)


okok:D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).