Före och efter jobbet

Radiotjänst läggs ned

24 inlägg 10994 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#171849 Exactamundo, varför ska de ha så mkt kanaler?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

Skogshuggarn  
#172259
Röjkvist skrev:Fifan för reklamkanaler, P1 på dagarna och SVT räcker gott.
:mrgreen:


Bara man får höra "Kvälls-Sjörapporten" så,,,, :wink: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172288 TV-licensen (eller TV-avgiften som det heter idag) har överlevt sig själv. Lagen säger att "alla som har en radio eller tv-mottagare" ska betala tv-licens. Men om man har en PC med Internetuppkopplig då? det är ju ingen tv-mottagare i den men likafullt kan man se på SVT-play vilket säkert alla gör, även om man inte betalt TV-avgiften. Eller om man har en bil med bilradio i, den använder nog de flesta för att lyssna på någon av SR:s kanaler.

Jag tycker det är en rättvisefråga att vi delar på kostnaderna för SR och SVT. Förstår inte ni som säger att ni inte vill vara med, det är ju en del av vår kultur. Om ni inte vill vara med kan ni ju flytta till ett annat land.

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172311 Det viktiga med en sån här förändring är att de tar chansen och verkligen koncentrerar sig
på Public Service, alltså bara sånt som inte kommersiella media sänder, av typen Anslagstavlan
och annan samhällsnyttig information, gärna dygnet runt i en tv-kanal och samma i en radio-kanal.
Då får vi ned kostnaden till en bråkdel mot dagens jättefirma med massor av kanaler och studior osv.

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

Skogstomte  
#172369
OAS-forests skrev:TV-licensen (eller TV-avgiften som det heter idag) har överlevt sig själv. Lagen säger att "alla som har en radio eller tv-mottagare" ska betala tv-licens. Men om man har en PC med Internetuppkopplig då? det är ju ingen tv-mottagare i den men likafullt kan man se på SVT-play vilket säkert alla gör, även om man inte betalt TV-avgiften. Eller om man har en bil med bilradio i, den använder nog de flesta för att lyssna på någon av SR:s kanaler.

Jag tycker det är en rättvisefråga att vi delar på kostnaderna för SR och SVT. Förstår inte ni som säger att ni inte vill vara med, det är ju en del av vår kultur. Om ni inte vill vara med kan ni ju flytta till ett annat land.


Jag tycker att man själv ska få välja. Vill man ha SR/SVT så betalar man, annars ska man inte ha tillgång till det. Canal digital mfl klarar ju att skydda sina sändningar, varför skulle inte SVT kunna göra det?

Jag betalar TV-avgift men under protest, TVn har inte varit igång på en månad här (ja det är sant). Lyssnar sällan på radio och i så fall någon av reklamkanalerna. TVn skulle jag lika gärna kasta ut men jag har ju internetanslutning = måste betala. Varför tycker du att jag ska betala för något som jag inte nyttjar?
Senast redigerad av Skogstomte sön 22 apr 2012, 20:33, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172370 Nog kan du väl hålla med om att en skattefinansierad kanal med viktig samhällsinfo kunde finnas?

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

Skogstomte  
#172374
Slurfi skrev:Nog kan du väl hålla med om att en skattefinansierad kanal med viktig samhällsinfo kunde finnas?


Principiellt säger jag nej, men inser samtidigt att alla har inte tillgång till internet, så tills internet blir lika utbrett som TV kan jag tänka mig det som en övergångslösning. Men då är det enbart samhällsinfo vi pratar om, melodifestival och annat elände får man köpa vid sidan om ifall man vill ha det.

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172389
Skogstomte skrev:
Slurfi skrev:Nog kan du väl hålla med om att en skattefinansierad kanal med viktig samhällsinfo kunde finnas?


Principiellt säger jag nej, men inser samtidigt att alla har inte tillgång till internet, så tills internet blir lika utbrett som TV kan jag tänka mig det som en övergångslösning. Men då är det enbart samhällsinfo vi pratar om, melodifestival och annat elände får man köpa vid sidan om ifall man vill ha det.

Då är vi exakt på samma spår.

Användarvisningsbild

Re: Radiotjänst läggs ned

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#172394 Tycker inte att jag seer så mycket på tv heller men ser ändå på tv-nyheterna eller på väderprognosen eller Skavlan på lördagkvällen eller är intresserad av hur det gick i SM-finalen mellan Brynäs-Skellefteå (nu va väl det på tv4 iof) eller hur det gick i Mästarnas mästare (Loob äkte ut ikväll) eller friidrottssändningarna från OS i London eller lyssnar på radion i bilen till jobbet, morgonpasset, nyhetssändningen 06:30 eller webradiosändningen direkt från den sporthändelse jag är intresserad av eller svt-playsändningen på internet av det tv-program (dokumentären av Janne Josefsson kanske) jag missade pga jobb eller nåt annat.

Allt detta får jag för under 6 kr om dagen, tycker ändå att det är billigt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).